chiddush logo

קנאים הקב"ה אינו אוהבם... (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 15/8/2025

 בס"ד.

 קנאים הקב"ה אינו אהבם.
-------------------------------

" וּבְחֹרֵב הִקְצַפְתֶּם, אֶת־יְהוָה; וַיִּתְאַנַּף יְהוָה בָּכֶם, לְהַשְׁמִיד אֶתְכֶם. "

קנאים , הקב"ה אינו אוהבם. שהקנאה יאה אך למוחלט ולאין סוף.["אל קנא"]
 ואין היא מתאימה לבן אנוש...
  ואף יותר מכך : המקנא לה', וודאי במעשה הרג ,מסיג למעשה את גבול האלוהים.
  [ודוק לא כן כשהאלוהים עצמו מצווה לקנא ולבער רוע מידי  ].
 במקרה זה אנו משמשים  - אך כידו הארוכה .
 הנה כי כן ,קנאים אין הקב"ה אוהבם, שגם ביחד עם חטא העגל ,
 "חיללו" את "סיני" להופכו להר "חורב". ["יבש"]
 לרמז על מעשים שהביאו לחורבנו של עולם .
ולא עוד שגם "מייבשים" תורה מכל טלליה האלוקיים.
 לפיכך, כשאליהו זעק קנוא קינאתי לה' ,
הורה לו  הקב"ה, שלמעשה, במעשיו ובקנאתו [בהרג ההמוני] ביטל - ארבעים יום 
ששהה משה בסיני. ועסק בלימודה של תורה.....
 ועל כן ציוהו : לילך ארבעים יום במדבר להיווכח כי במעשיו הפך את :
"סיני" ל"חורב". [מאש  "מורה" ושאינה חורכת - לאש של כליון וחורבן
 והכל גם להווכח כי לסוף ה' אך בקול דממה דקה .
ולא בכל רעשים ורוחות אחרים .- אותם  שאך ממיטים חורבן כאמור.
 לפיכך. גם ה"תרופה" לקנאים  שנגזר עליהם שניים :
לעסוק אך בביסוס וקיום הברית של השלום בין בני אדם.
 ובינם לבין אלוהיהם. 
[ואשרי מי שנכשל ל"קנא" שיגזור זאת על עצמו]
 ושמכאן ואילך תהא זאת כהונתם שלעולם. [ראה אליהו]
 והכל להשיב אך בנועם את ישראל לאביהם
 שבשמיים.....

פנחס לא אליהו !

בקנאו את קנאתי בתוכם.
דגש על "קנאתי" ו"בתוכם"
-----------------------------------
פנחס סמל לקנאים בכלל ,היה בבחינת:
"קנאי חריג"
שקנאתו הוכשרה ונתקבלה בדיעבד .
כקנאת ה' - ממש
ומשום כך היה בה גם חיוב וגם "שלילה" .
שלילה וחיוב במובן של גם ברית שלום
וגם כהונת עולם כאמור.
להבדיל מפנחס. קנאת אליהו - לא התקבלה.
והוא  אליהו ישר עבר לשלב של תיקון ותרופה.
משה אהרון .



להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (15/8/2025)
בס"ד.
בקנאו את קנאתי בתוכם.
דגש על "קנאתי" ו"בתוכם"
-----------------------------------
פנחס סמל לקנאים בכלל ,היה בבחינת:
"קנאי חריג"
שקנאתו הוכשרה ונתקבלה בדיעבד .
כקנאת ה' - ממש
ומשום כך היה בה גם חיוב וגם "שלילה" .
שלילה וחיוב במובן של גםברית שלום
וגם כהונת עולם כאמור.
להבדיל מפנחס. קנאת אליהו - לא התקבלה.
והוא ישר עבר לשלב של תיקון ותרופה.
משה אהרון .