קנאים הקב"ה אינו אוהבם... (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 15/8/2025
בס"ד.
קנאים הקב"ה אינו אהבם.
-------------------------------
" וּבְחֹרֵב הִקְצַפְתֶּם, אֶת־יְהוָה; וַיִּתְאַנַּף יְהוָה בָּכֶם, לְהַשְׁמִיד אֶתְכֶם. "
קנאים , הקב"ה אינו אוהבם. שהקנאה יאה אך למוחלט ולאין סוף.["אל קנא"]
ואין היא מתאימה לבן אנוש...
ואף יותר מכך : המקנא לה', וודאי במעשה הרג ,מסיג למעשה את גבול האלוהים.
[ודוק לא כן כשהאלוהים עצמו מצווה לקנא ולבער רוע מידי ].
במקרה זה אנו משמשים - אך כידו הארוכה .
הנה כי כן ,קנאים אין הקב"ה אוהבם, שגם ביחד עם חטא העגל ,
"חיללו" את "סיני" להופכו להר "חורב". ["יבש"]
לרמז על מעשים שהביאו לחורבנו של עולם .
ולא עוד שגם "מייבשים" תורה מכל טלליה האלוקיים.
לפיכך, כשאליהו זעק קנוא קינאתי לה' ,
הורה לו הקב"ה, שלמעשה, במעשיו ובקנאתו [בהרג ההמוני] ביטל - ארבעים יום
ששהה משה בסיני. ועסק בלימודה של תורה.....
ועל כן ציוהו : לילך ארבעים יום במדבר להיווכח כי במעשיו הפך את :
"סיני" ל"חורב". [מאש "מורה" ושאינה חורכת - לאש של כליון וחורבן
והכל גם להווכח כי לסוף ה' אך בקול דממה דקה .
ולא בכל רעשים ורוחות אחרים .- אותם שאך ממיטים חורבן כאמור.
לפיכך. גם ה"תרופה" לקנאים שנגזר עליהם שניים :
לעסוק אך בביסוס וקיום הברית של השלום בין בני אדם.
ובינם לבין אלוהיהם.
[ואשרי מי שנכשל ל"קנא" שיגזור זאת על עצמו]
ושמכאן ואילך תהא זאת כהונתם שלעולם. [ראה אליהו]
והכל להשיב אך בנועם את ישראל לאביהם
שבשמיים.....
פנחס לא אליהו !
בקנאו את קנאתי בתוכם.
דגש על "קנאתי" ו"בתוכם"
-----------------------------------
פנחס סמל לקנאים בכלל ,היה בבחינת:
"קנאי חריג"
שקנאתו הוכשרה ונתקבלה בדיעבד .
כקנאת ה' - ממש
ומשום כך היה בה גם חיוב וגם "שלילה" .
שלילה וחיוב במובן של גם ברית שלום
וגם כהונת עולם כאמור.
להבדיל מפנחס. קנאת אליהו - לא התקבלה.
והוא אליהו ישר עבר לשלב של תיקון ותרופה.
משה אהרון .
דגש על "קנאתי" ו"בתוכם"
-----------------------------------
פנחס סמל לקנאים בכלל ,היה בבחינת:
"קנאי חריג"
שקנאתו הוכשרה ונתקבלה בדיעבד .
כקנאת ה' - ממש
ומשום כך היה בה גם חיוב וגם "שלילה" .
שלילה וחיוב במובן של גם ברית שלום
וגם כהונת עולם כאמור.
להבדיל מפנחס. קנאת אליהו - לא התקבלה.
והוא אליהו ישר עבר לשלב של תיקון ותרופה.
משה אהרון .
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
בקנאו את קנאתי בתוכם.
דגש על "קנאתי" ו"בתוכם"
-----------------------------------
פנחס סמל לקנאים בכלל ,היה בבחינת:
"קנאי חריג"
שקנאתו הוכשרה ונתקבלה בדיעבד .
כקנאת ה' - ממש
ומשום כך היה בה גם חיוב וגם "שלילה" .
שלילה וחיוב במובן של גםברית שלום
וגם כהונת עולם כאמור.
להבדיל מפנחס. קנאת אליהו - לא התקבלה.
והוא ישר עבר לשלב של תיקון ותרופה.
משה אהרון .