chiddush logo

פתיחת זמן אלול התשעד - אזכרה למרן הראיה זצ"ל, ופינות חדשות לימי התשובה

31/8/2014

 

כמידי שנה, נפתחה שנת הלימודים החדשה בישיבה באזכרה למרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל. ראש הישיבה, הרב אמנון שוגרמן, שוחח על חידושו של הרב זצ"ל, על אורות הדרך של כלל שמאירים קדימה לעתיד מול אורות חנייה של פרט, על הזמן המאיר בתכונתו, החיבור לזמן, האדם והמקום, ובחודשיים האחרונים, ועל מסורת, קבלה ושימוש תלמידי חכמים. הרב מוטי פרנקו, ראש הישיבה התיכונית, שוחח על שורשי סוגיית השמיטה, באור הגאולה של תורת ארץ ישראל, אגדה והלכה; על החיבור ההכרחי של עם השם בארץ השם. ראש הישיבה, הרב יואל מנוביץ', שאף שימש כמנחה, שוחח על הראייה למרחקים של הרואה הגדול, ההסתכלות בהיסתוריה, הסתר-יה, מתוך גדלות, וקריאת הכיוון הפותחת את שנת בן הישיבה: עלייה תמידית מתוך בחירה ועמל.
את הכל ניתן לשמוע ולראות באתר הישיבה, בלחיצה ממש כאן.

 
חמש דקות של א-לול מה כבר אפשר להספיק בחמש דקות? הרב עודד שוגרמן חושף את משמעות הזמן, חשיבות כל רגע, ואיך מעט יכול להחזיק את המרובה.
לשמיעהלחץ כאן. לקריאה/הדפסהלחץ כאן.
 
ימים לבנים אסיף, כתב העת והבימה המאוחדת לכלל ישיבות ההסדר, סורק ומעלה את גיליונות קול ברמה, הראשונים והאחרונים. את המאמרים ניתן למצוא באתר. כמו גם את בגדיך לבנים, גיליון כו.
במשך ימי התשובה הקרובים נצרף בפינה זו מאמר מומלץ מתוך החוברת, ושיעור מוקלט במידה והמאמר שוכתב. מן החוברת נותרו עותקים מודפסים למעוניינים ברכישה.
השבוע, שיעורו של הרב אברהם שילר: גדולתה של התשובה שמגיעה עד כסא הכבוד. 
לשמיעהלחץ כאן. לקריאה/הדפסהלחץ כאן.
 
 
זמן טוב ושבת שלום!
בית ישיבת הגולן
 
שיעורים אחרונים באתר הישיבה:

אזכרה למרן הראי"ה קוק - הרב אמנון שוגרמן, הרב מוטי פרנקו והרב יואל מנוביץ'

מצע מנותק - הרב ישי סמואל

השבת אבידה - אחראי ספרים

היתר מכירה ב - הרב ישי סמואל

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה