chiddush logo

החלשות הטומאה וריבוי הקודש

נכתב על ידי מנדל, 4/8/2010

 

פרעה גוזר על עם ישראל גזירות שרק מתעצמות ומתגברות אך בני ישראל 'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'. מצבם של עם ישראל בגלות מצרים רק הולך ומתדרדר, והדבר קורה לא רק שם אלא בכל צרותיהם של עם ישראל בכל הדורות הגזירות רק החמירו והשמד עלה מדרגה אחר מדרגה עד הישועה שבאה מאת הקב"ה אהיה אשר אהיה- כמו שהיה איתנו בגאול מצרים כך בכל הצרות והגאולות הבאות על ישראל.

מדוע ככל שנמשכת הגלות מתגלה החשיכה הגדולה של הגויים וגזירותיהם רק מתגברות?

השפת אמת מסביר שבעצם כל מטרת הגלות היא שעם ישראל ייקח את כל כוחות הטוב והקדושה הקיימים בעולם אך הם נכסים ונסתרים. זוהי מטרת התפוצה בגלות ובגויים עד שיתכנסו שוב עם ישראל לארצו ארץ הקודש ושם תופיע הקדושה בשיא תפארתה בחיבור שבין עם ישראל בארץ ישראל השומר את התורה ועובד את ה' בבית המקדש, מקום התגלות השכינה בישראל.

אך עד שמגיעים למצב אידיאלי זה מקבצים בני ישראל את אורות הקודש מכל העולם. אך עבודה זו של עם ישראל מביאה בעצם להגברת הרוע, השמד והגזירות. זאת מכיוון שישראל מושכים את כל נקודות הטוב והקודש ומהריקון הגדול הזה נותרת רק הרשעה הזמנית. וכאשר מקבצים ישראל את כל נקודות הקודש אל מקורן אז יתפרדו כל פועלי אוון ואז מגיעים למצב של גאולה שלמה כאשר כל הקודש מקובץ יחדיו.

לאחר גלות מצרים החשוכה נגאלו ישראל מתוך שנאספו כל נקודות הקדושה, ואז באה השפעה עליונה ונשגבה מלמעלה הבאה בצורת קבלת התורה במעמד הגילוי האלוקי בהר סיני. לאחר עבודת ישראל מגיעה תוספת קדושה מלמעלה.

וכך בכל גלויותיהם של עם ישראל לאורך כל הדורות מתרחש תהליך דומה שבו ישראל מחזירים את הקודש למקורו, אך מתוך כך באופן זמני מתעצמת האפילה והרשעות כלפי ישראל, אך כל הקודש נאסף למקורו ומתעצם אצל עם ישראל, עד שמגיעה לבסוף גם הארה אלוקית עליונה.

תהליך הגאולה בעולם איננו תהליך קצר אלא תהליך מורכב שאיננו מובן לנו, הדורש סבלנות גדולה בכדי לראות את התמונה הכוללת. אך מי שיודע שהוא נמצא בתוך תהליך הגאולה ויש כל הזמן התעצמות והתווספות של הטוב, האור והקודש, הרי שזו חווית הגאולה, להיות בתוך התהליך הזה גם אם לא הגענו עדיין אל סוף התהליך. ה' גואל ישראל בכל רגע ורגע, שלב אחר שלב אף אם יש הסתר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע