chiddush logo

מדרש אשאביאל: בחקתי, עליה א, חסד בשבוע

נכתב על ידי danielginerman, 9/5/2015

 בחקתי, עליה א, חסד בשבוע. ויק' כו,ג: "אם בחקתי תלכו ואת מצותי תשמרו, ועשיתם אתם".

ללא צורך בלימודים מיוחדים, ולא במרצים ומאמנים אישיים, ותוכניות מיוחדות, וגם לא בהשקעות מופרכות: הנה לך, בחינם, המפתח להצלחה, לבריאות ולעושר בעולם הזה: "אם בחקתי תלכו ואת מצותי תשמרו, ועשיתם אתם" = 4183; והיכן המלכודת? מה התשובה לשאלה הקופצת מיד מאליה, הרי לא נראה לעין שכל מי שעומד בתנאים אלו יקבל בידיו את מפתחות ישועתו? הנה, בלשון רבים נאמר הפסוק. הנה, לא מספיק שאתה עומד באתגר: אתה צריך שגם אחיך אתך ילכו בדרך ה' לעשות צדקה ומשפט, כדי שדרכך הישרה תניב את הפרי המיוחל לך. ובמסגרת זו, לעשות טוב מחיב אותך, בקרב כל העדה, לסור מרע: [דב' יא,טז] "השמרו לכם, פן יפתה לבבכם וסרתם, ועבדתם אלהים אחרים והשתחויתם להם", כי אז יחר אף ה' [יח' ז,ט] "ולא תחוס עיני, ולא אחמול: כדרכיך עליך אתן, ותועבותיך בתוכך תהיין; וידעתם כי אני י-הוה מכה", למען יראו וייראו, ולא יזידון עוד.
ואין בלימוד כלום, כי אם תלמדו את תורת ה' ואת מצוותיו, ותעיינו בהלכה לדעת את דרכי הגשמת התורה בעולם, "ועשיתם אתם" = 1267, כי תמיד [תהי' ז,יא] "מגני על א-להים, מושיע ישרי לב", [תהי' קיט,מו] "ואדברה בעדתיך נגד מלכים, ולא אבוש" כי אהיה אחוז באמת, בכסא הכבוד, ואדע אשר אין איש ולא רשות או ממשל או משטר אשר ראוי לשנות, להוסיף או לגרוע בדרכי א-ל, ואפילו כנגד מלאכי השרת אחז משה ע"ה בתורת ה' ויצלח. הרי מעל לטבע ינהגך תמיד כי נאמן תהיה, כי [ירמ' לב,כז] "הנה אני י-הוה, אלהי כל בשר. הממני יפלא כל דבר?"



**************************
הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/
הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/
אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"
אנו עושים גם ניקוי בעופרת יצוקה, לביטול כח עין הרע וכישופים. המידע, וההזדמנות להזמין לעצמך עבודה נאמנה שלרוב הסיכוים תשנה את חייך מיד: https://www.facebook.com/ainharavekishuf/app_208195102528120 
ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.
תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw
המנוי: http://goo.gl/Snh7JU
***************************

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע