chiddush logo

מאכלים....

נכתב על ידי שניאור, 13/7/2016

 

 

מאכלים:

נקדים תחילה נפשות עם ישראל (כלומר אדם הנולד מאמא יהודיה) שורשם מקליפת נוגה - עולם התיקון, ויש לנפשות ישראל יכולת לברר ניצוצות של קדושה במאכלים ובמשקים השייכים לקליפת נוגה, וכל מאכל כשר וכל חיה ועוף שנשחטו כהלכה שורשן בקליפת נוגה.

אולם מאכלים טמאים כגון חיות ועופות טמאים או שלא נשחטו כהלכה שורשן בשלוש קליפות טמאות-שאין בהם תיקון וכל חיותם מקליפת נוגה, ויהודי לא יכול ואסור לו לברור אותם.

מפאת העניין שמאכלים טמאים הם גם מטמאים (מפאת קוצר היריעה, ראה נא קורא נבון באריכות בספר התורה ויקרא פרקים יז-יח פרשת אחרי מות עם הביאור כלי יקר, וספר רוחות מספרות, וספר בן איש חי פרשת שלח לך, וספר שיעורים בספר התניא-לצפיה, הספרים נמצאים ברשת וניתן ללמוד מהם על ההשלכות ברובדים השונים בנפש, הסבר קל וברור נמצא גם באתר הידברות).

כנ"ל לגבי קמח שלא נופה כראוי ויש בו תולעים, שהם-התולעים משלוש קליפות טמאות ומטמאים את האדם האוכל אותם. לכן יש לרכוש לחמים, פיתות וכו" ממאפיות כשרות.

נציין כי מאכל שאינו כשר כלומר שאינו שייך לקליפת נוגה אינו מתחבר עם נפשו של יהודי.

וכל מאכל שהאדם אוכל נהפך לחלק מהדם, ומשכן הנפש הוא בדם, ככתוב בתורתנו הקדושה, ויקרא יז,יא: כי נפש הבשר בדם היא.

ונפש יהודי אינה יכולה להיות מורכבת מדם ששורשו משלוש קליפות טמאות, דבר אשר גורם לבעיות נפשיות רח"ל. וסוד זה מובא בספרות הקבלה ומאהבתי לעם ישראל כתבתי זאת. ועוד כי הרבה קונים מאכלים במסעדות ללא תעודת הכשר, שלא באשמתם- מפני שהם לא למדו על ההשלכות וגודל האיסור.

מקום המוכר ליהודים מאכלים המטמאים את הנפש, בעלי המקום - מחטאי הרבים וצריכים לעשות תשובת המשקל. ואסור לקנות אצלם בכדי לא לסייע לעוברי עברה.

בספר המידות, לרבי נחמן מברסלב מובא כי טבע האדם מושפע גם ממאכליו, הספר מכיל ריכוז עצות ברוב תחומי החיים, נמצא ברשת.

לכן חשוב מאוד לפני שקונים מהמאפיה, ממסעדה או מכל מקום המוכר מזון, לבדוק תעודת כשרות תקיפה, ובספק יש לדבר ישירות עם המשגיח כשרות במקום ולשאול אותו על טיב הכשרות.

על השפעת המאכלים על נפש וגוף האדם שמעו נא את הרצאתו המחכימה של הרב יוסף צבי בן פורת ברשת.

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כימי נהר.

 

תגיות:

שרימפס, שרימפסהאוס רח"ל, טיב טעם ראשל"צ, טיב טעם באר שבע, טיב טעם רחובות, טיב טעם תל אביב, טיב טעם.

הסוכה הלבנה, מאכלי חזיר רח"ל, אוכל לא כשר, לא כשר לא נקי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע