chiddush logo

מה עושים עם תואר ראשון במדעי הרוח?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 19/4/2017

פקולטות למדעי הרוח נאבקות על סטודנטים שזונחים אותן לטובת מקצועות נוצצים יותר. עם זאת, סקירה יסודיתמגלה שיש הרבה דברים שאפשר לעשות עם תואר ראשון בתחום הזה ורק צריך לשמור על ראש פתוח כדי להגיע אליהם. הנה המדריך המלא

מדעי הרוח מהווים את ליבת האקדמיה. כל תחום לימודים שתחשבו עליו התחיל את דרכו בפקולטות מן הסוג הזה, בין אם מדובר על פילוסופים של העת העתיקה או על ממציאים בעידן המודרני. מדעי הרוח מקנים את התשתית ללימודים המעשיים והם אלו שמובילים את האקדמיה, המחקר והאנושות קדימה.

עם זאת, אין ספק שמדעי הרוח איבדו מזוהרם בשנים האחרונות. סטודנטים מחפשים את התועלת המיידית ומוותרים על הלימודים התיאורטיים לטובת תעודה מעשית. התוצאה היא ירידה בכמות הסטודנטים לתואר ראשון במדעי הרוח, למרות שבפועל יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות איתו.

מחקר באקדמיה והסבת הוראה

רוב הסטודנטים שלומדים תואר ראשון במדעי הרוח עושים זאת כי הם רוצים להמשיך ללמוד, לחקור ולעבוד באקדמיה. מדעי הרוח מעניקים את התשתית הנדרשת למסלול מן הסוג הזה ובוגרי התואר הראשון זוכים לעדיפות באוניברסיטאות המובילות.

מלבד פנייה למחקר באקדמיה, תואר ראשון במדעי הרוח מקל על מורים לעתיד או על סטודנטים שרוצים להשאיר לעצמם את האפשרות לעבור הסבה להוראה. קל יותר לעבור ממדעי הרוח לחינוך וניתן לנצל חלק מקורסי המבוא בהוראת תקשורת, אזרחות, תנ"ך ועוד.

משרה עם סיפוק יתרון בשוק העבודה

יש גם הרבה משרות מתגמלות בשוק העבודה שתנאי הקבלה שלהן מציינים תואר ראשון במדעי הרוח. עם תואר כזה אפשר להתקבל לעבודה כיועץ חינוכי בגופי מחקר, להשתלב בתפקידי מפתח במוסדות ציבוריים ולהגיש מועמדות גם למשרות עם מכרז במועצות מקומיות ועיריות מוניציפאליות.

התואר הראשון במדעי הרוח מעניק יתרון בשוק העבודה בארץ וברחבי העולם. מעסיקים בינלאומיים מחפשים כל הזמן עובדים מוכשרים עם רעיונות יצירתיים, והם יודעים שאת זה אפשר למצוא רק בפקולטות המובילות והמאתגרות של מדעי הרוח.

לימודי תואר שני ומשכורת גבוהה

תואר ראשון במדעי הרוח מהווה תנאי סוף ללימודי תואר שני במקצועות מסוימים. כך למשל ניתן לנצל את התואר הראשון ולהתקבל למסלול לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני או מנהל עסקים, מה שמסייע באופן דרמטי למציאת עבודה מתגמלת.

יועץ ארגוני מרוויח שכר גבוה ויכול להשתלב בתפקידי מפתח בשוק הפרטי והציבורי. גם תואר שני במנהל עסקים, שנרכש כאמור על בסיס התואר הראשון במדעי הרוח, הוא כלי מעולה ליצור בידול בשוק העבודה ולקבל עדיפות במשרות מבוקשות.

לסיכום, יש הרבה דברים שאפשר לעשות עם תואר ראשון במדעי הרוח ודווקא הוא מתגלה כפתרון אידיאלי עבור סטודנטים שחושבים לטווח ארוך. כדאי לקחת את זה בחשבון כשמשווים בין מסלולי לימוד ולראות את הדברים בפרספקטיבה הנכונה. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע