chiddush logo

ביקום היו מספר מפצים גדולים

נכתב על ידי ilan sendowski, 13/2/2018

 כולנו למדנו על המפץ הגדול (The Big Bang), בו היתה התפוצצות אדירה, כל החומר הקיים ביקום נוצר, החומר התפזר מהמרכז לכל הכיוונים, ולכן יש את תופעת הדופלר שאור מכוכב מתרחק נוטה לצבע אדום.

כידוע קופרניקוס הסביר: שכל תאוריה שטוענת שאנחנו נמצאים במערכת מרכזית ביקום אינה נכונה. 
  1. כדור הארץ הוא לא מרכז העולם.
  2. השמש אינה מרכז העולם.
  3. שביל החלב אינו מרכז העולם.
  4. וניתן לחשוב שגם המפץ הגדול אינו מרכז העולם.
לפי התאוריה המקובלת במפץ הגדול, שקרה לפני מעל ל14 בליון שנים, החומר נוצר, ומכוחות של גרביטציה החומר הצטבר למערכות של גלקסיות, שבמרכזם יש חור-שחור, וסביבו מסתובבים מערכות של כוכבים והירחים שלהם.

לפי התאוריה הזו, אין אפשרות ששתי גלקסיות יפגשו ויתאחדו או יעברו אחת דרך השניה, אולם ישנם צילומים של נאסא המראים התנגשות בין גלקסיות,(1) ומדענים טוענים שעוד כ4.5 בליון שנים שביל החלב שלנו ואנדרומדה יתנגשו. בנוסף מאמר חדש פירסם שבעוד 2 בליון שנים ענן מגאלאניק גדול, שהיה גלקסיה גמדית, יפגע ויתאחד עם שביל החלב. (2)

ייתכן שכאשר מספר רב של גלקסיות נספגות ומגדילות את החור השחור בגלקסיה אחת, אחרי מספיק זמן הגלקסיה הגדולה הזאת תתפוצץ במפץ מקומי חדש.

פגישה כזאת בין גלקסיות מסבירה איך נוצרו הירחים (כוכב לכת של השמש), והירחים שלהם. ניתן להבין שהגלקסיות הללו אינן נפגשות כאשר הן מסתובבות באותו מישור ולכן חלק מהעצמים בגלקסה אחת נעים בכיוונים שונים ובמישורים אחרים כאשר הם נלכדים בגלקסה השניה. כדור הארץ שמורכב ברובו מברזל, שאינו נוצר בשמש, הגיע מגלקסה שונה משביל החלב, עבר קרוב לשמש, הותך ללבה נוזלית, איבד מהירות באטמוספרה של השמש, נותק מהשמש אבל נלכד במסלול אליפטי במישור הסיבובי של השמש. כך קרה גם לעצם שפגע בכדור הארץ והפך להיות הירח שלנו. ניתן לראות את הפגיעות של עצמים קטנים יותר בכל המכתשים על הירח, ובכדור הארץ. הפגיעות האלה גם מסבירות למה מנרלים מסוימים נמצאים במקום אחד בכדור הארץ, והם בעצם מסמנים פגיעה של מטאור שהכיל את המינרלים האלה.

הפגישה בין שביל החלב שלנו לגלקסה אחרת שיצרה את כדור הארץ, קרתה לפני שנים רבות, ולכן בזמננו אין יותר פגיעות של כוכבים גדולים אחד בשני, כמו שקרה כאשר נוצרו הירחים של השמש, רצועת האסטרואידים וכל מיני עצמים נוספים שנעים סביב השמש.

מכאן ניתן להניח שהיו מספר מפצים גדולים, במקומות שונים ביקום, וגלקסיות רבות נעות בכיוונים שונים במרחב שלנו, ולכן אין מרכז אחד לכל היקום, וגלקסיות נפגשות ויוצרות את המערכות המורכבות ביקום, ומעבירות חיים ומנרלים ממערכת למערכת.

 

אילן סנדובסקי
מחבר הספרים:
2020 תככי הארמון - עלילות מגילת אסתר                   AMAZON    סטימצקי           מנדלי


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה