chiddush logo

איך לבחור לוקיישן לאירוע כשר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 17/8/2018

 החלטתם לחגוג את האירוע עם חברים ובני משפחה וכעת אתם מחפשים מקום לקיים בו את החגיגה? נושא הכשרות משחק תפקיד חשוב בבחירת המקום המיועד למאורע. לכן, חשוב שתקפידו על בדיקה מקיפה מקדימה לפני קבלת החלטה – האם המקום אכן עומד בקריטריונים של כשרות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה, כדי שתוכלו לחגוג בראש שקט ובלי דאגות.

חשוב לבצע בדיקה מעמיקה לפני שסוגרים על אולם לאירוע כשר. במיוחד עבור אורחים שחשובה להם כשרות למהדרין, מומלץ מראש לבחור את הכשרות המחמירה ביותר. התייחסו להרכב האורחים, לעלויות, לסוג המקום וכמובן לאוכל המוגש מבחינת טעם ואיכות על מנת להחליט באיזו כשרות לבחור ומה יהיה המקום בו תחגגו בסופו של דבר את האירוע הכשר והמרגש שלכם, כמו כאן למשל.

גושפנקה לכשרות ומה כוללת תעודת הכשרות המבוקשת
חשוב מאוד לברר האם למקום המיועד, בין אם זה אולם אירועים, גן אירועים, מסעדה או קייטרינג בטבע, יש תעודת כשרות ורצוי לראות את התעודה בהגיעכם לסיור במקום.
בתעודת הכשרות תוכלו למצוא מספר פרטים חיוניים המעידים על כשרות המקום. כמו למשל, תוקף תעודת הכשרות, מי נותן הכשרות (למשל, בד"צ העדה החרדית, בד"צ משה יהודא לייב לנדא וכדומה – יש מערכות כשירויות מחמירות יותר מאחרות),
האם יש מגבלות המצוינות בתעודה. למשל, מנות גבינה עם דגים רק לנוהגים היתר או חלק מהמוצרים החלביים מכילים רכיבי אבקת חלב נוכרי.
התייחסו לפירוט התעודה. למשל, לפרטים כמו נקי מחשש בישול עכו"ם, ללא חשש טבל ערלה ושביעית, האם הירק הוא מגידול נקי נטול חרקים, האם התעודה מציינת נוכחות של משגיחות כשרות יומי. כמו כן, שימו לב שיש טלפון של מפקח הכשרות עמו תוכלו לבדוק פרטים נוספים במידה ותרצו. חשוב לוודא שהמקום נמצא תמיד תחת משגיח כשרות, כי ישנם מקומות שרק בתוספת תשלום מצמידים משגיח כשרות. כמו כן, יש מקומות לא כשרים שרק מציעים תפריט כשר.

סוג הכשרות של המקום
שימו לב שיש הבדלים בין כשרות רגילה לכשרות למהדרין.
כשרות רגילה נסמכת על שיטות הלכתיות ואילו כשרות למהדרין מחמירה הרבה יותר. כלומר בכשרות רגילה יתכן שהכשרות לא תעמוד בקריטריונים של כל האורחים ובכשרות למהדרין אתם יכולים להיות בטוחים שהכל כשר ובדרך המחמירה ביותר. כך למשל, בכשרות רגילה ישתמשו בחומרי גלם שיש עליהם תווית של כשרות רגילה בעוד במקומות עם תווית כשרות למהדרין ישתמשו אך ורק בחומרי גלם שנושאות תווית של כשר למהדרין.

לא מתפשרים על איכות
הסברה שאירועים כשרים נופלים באיכותם לא תקפה מזמן. כיום ניתן ליהנות מתפריטים כשרים משובחים במקומות כשרים ומחמירים בהם עושים שימוש יצירתי הן בחומרי גלם והן בקומפוזיציה ובהגשת המנות. החליטו האם תרצו שהאירוע שלכם יהיה חלבי או בשרי וכך יהיה לכם קל יותר למצוא את המקום ולגבש תפריט.
גשו לבצע טעימות בטרם החלטתם אילו מנות יכללו בתפריט. תוכלו לבחור פתיחים, עיקריות וקינוחים, להחליט האם השיטה תהיה באמצעות הגשה או בופה עשיר. ההחלטה על המנות היא פונקציה הן של שעת האירוע, למשל, לאירועי בוקר יתאימו יותר תפריטים חלביים ואילו לאירועי צהריים וערב תפריטים בשריים, קחו בחשבון גם מנות לטובת הצמחוניים. אם מדובר באירוע בחוץ, למשל בטבע, חשוב לבחור קייטרינג כשר שיוכל לבצע את האספקה אבל גם את בישול או חימום המנות בשטח כך שהן יהיו כמה שיותר טריות וטעימות. שימו לב שיש עלויות נפרדות בבחירת קייטרינג לאספקת מזון בלבד לעומת הגשת המזון בפועל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע