chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "תזריע" ה'תשע"ט

נכתב על ידי ידד, 3/4/2019

 

 

השבת יחול ראש השנה, טוב לא ראש השנה שבחודש תשרי שתוקעים בשופר ואוכלים תפוח בדבש כי אם תתאחד השבת עם ראש חודש ניסן, ובנוסף לפרשת "תזריע" נקרא את פרשת "החודש" הפותחת כך: "ויאמר ה' אל משה ואל אהרן בארץ מצרים לאמור, החודש הזה לכם ראש חודשים ראשון הוא לכם לחודשי השנה".

בני ישראל נמצאים ממש בתוך תהליך היציאה ממצרים ומוצא ה' לנכון לעצור הכול, פשוט שכולם יעמדו, ומלמד את משה ואהרן את המצווה הראשונה, היא קידוש החודש ע"י ראיית התחדשות הלבנה. אולם בנוסף הוא מציין בפניהם שבחודש בו הם נמצאים, חודש ניסן, ראש החודש שלו יהיה הראשון לחודשי השנה. מראש חודש ניסן יתחילו למנות את החודשים. כפי שאמרנו, זה למעשה ראש השנה.

כתב על כך הרש"ר הירש בפירושו: "ואמר החודש הזה לכם ראש חודשים, מילולית: תחילה להתחדשויות, והחודש המתחיל עתה בזה - ראשון הוא לכם לחודשי השנה. שתי מצוות כלולות בפסוק זה: האחת, קידוש החודש על פי ראיית הלבנה בחידושה, והשנייה, להיות הניבו, חודש הגאולה, הפותח את סדר חודשי השנה".

זו תקופה של התחדשויות. הפריחה בשיא תפארתה, הגשמים האחרונים של סוף החורף חיזקו משמעותית את זרם הנחלים, הניקיון לקראת חג הפסח שבא מביא רוח חדשה לבתים, ואפילו השבוע תיבחר כנסת חדשה. 

"בניסן נגאלו, ובניסן עתידים להיגאל", מי יתן וברוח ההתחדשות של חודש ניסן, ראש החודשים של כל השנה, תגיע ותבוא אלינו גאולה גדולה עם בשורות טובות.

                                                       

שבת שלום ומבורך

וחודש טוב

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

 

ראש השנה,חודש תשרי,ראש חודש ניסן,יציאה ממצרים,התחדשות הלבנה,סוף החורף, גאולה גדולה,בשורות טובות,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע