chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "שופטים" ה'תש"פ

נכתב על ידי ידד, 19/8/2020

 

 

חודש אלול,הרחמים,הסליחות,תפילת שמונה עשרה,עשרת ימי תשובה,שופטים,ריבונו של עולם, שלוש פעמים ביום אנו מתפללים "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה". אנו רואים חשיבות עצומה למערכת המשפט של החברה ולכן נקבע כחלק מתפילת שמונה עשרה שנשים ליבנו בתפילה על דבר חשוב זה.

אבל עוד טרם התפילה, ראתה התורה ערך חשוב מאוד לעניין המשפט שבחרה לקרוא פרשה שלימה בתורה על אותם בעלי מקצוע במערכת זו, פרשת "שופטים". 

משה בנאומו הארוך רגע לפני שיכנסו ישראל לארצם רואה צורך והכרח לדרוש מהעם להציב בכל עיר ועיר, ובכל שבט שופטים ושוטרים שידאגו לצדק בחיי החברה והקהילה שיקימו מיד כשיכנסו לארץ.

על השופטים שיתמנו למשפט לשפוט על פי צדק, לא לקחת שוחד, ואם בית המשפט לא הגיע להכרעה יש להביא את הנידון לבית הדין העליון. 

למעשה, כבר בתחילת דרכו של משה כמנהיג העם, הוא ראה ערך וחשיבות בתפקיד השופט בשעה שהוא בעצמו ישב כדיין להכרעת משפט בין איש וחברו עד שקיבל את עצת חותנו יתרו ומינה עוד שופטים רבים תחתיו ולצידו.

מצוות ודינים רבים נוגעים למערכת המשפט ולשופטים עצמם, ואף הרבה חלקים בתורה שבעל פה עוסקים בענייני המשפט והצדק שצריכים וראויים שיהיו בחברה שלנו.

לעולם נקרא את פרשת "שופטים" בסמיכות לתחילת חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, חודש שכולו הכנה והתעלות לקראת עשרת ימי תשובה בתחילת השנה. בימי אלה נעמוד בפני משפט מול ריבונו של עולם שמשפטו תמיד על פי דין וצדק וגם רחמים, אך נמשיך להתפלל מידי יום, ששופטנו כיום, שנמצאים לא מעט בלב החלטות וסערות לא פשוטות, שישובו כבראשונה וישפטו תמיד משפט צדק.

 

שבת שלום ומבורך

וחודש טוב!

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

שופטים,עשרת ימי תשובה,חודש אלול,ריבונו של עולם,הרחמים,הסליחות,תפילת שמונה עשרה

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע