chiddush logo

דואגים לבריאות בקלות וביעילות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 1/10/2020

 אין דבר חשוב יותר מהבריאות של כולנו, אם יש משהו שכסף לא יכול לקנות הוא האושר והבריאות שלנו, יחד עם זאת, סכום כסף סמלי יכול לרכוש עבורנו ראש שקט וביטחון בצורה של ביטוח בריאות מקיף.

אם כך, איזה ביטוח בריאות הכי טוב בעבור כל אחד מאיתנו? ננסה להבין יחד כיצד למקסם את הכיסוי הביטוחי של כל אחד מאיתנו בעלות הנכונה והאופטימלית. בשורות הבאות נבחן היבטים שונים של בחירת ביטוחי בריאות נכונים לכל אחד מאיתנו.

האם יש דבר כזה יותר מדי ביטוח?

סביר להניח שכל אחד מאתנו דואג לאהובים ויקרים לו יותר מכל דבר אחר, בין אם הורים צעירים שממלאים את רכבם בציוד לכל מקרה, סבים וסבתות שדואגים לנכדים שלהם מכל משמר וכדומה.

אם כך, האם הדאגה המחבקת שכל כך אופיינית לנו יכולה להיות מתורגמת לתחום הביטוח או שדווקא יותר מדי ביטוח יכול לבצע את האפקט ההפוך.

לשם כך חשוב להבין שענף הביטוח מתחלק ל-שני סוגי ביטוח עיקריים: ביטוחים מצטברים וביטוחים מתחלפים.

ביטוח מצטבר מתייחס לכיסוי ביטוחי שצובר ומרכז את כל הפיצויים שקיבלתם מחברות הביטוח השונות במסגרת הביטוח. לדוגמא: במידה ורכשתם מספר פוליסות ביטוח חיים בחברות ביטוח שונות, תקבלו את כל סכומים הפיצויים יחדיו.

ביטוח מתחלף מתייחס לכיסוי ביטוחי אשר אינו צובר את גובה הפיצוי שמתקבל מחברת הביטוח, אלה דווקא מחליף אחד את השני. לדוגמא: במידה ורכשתם מספר פוליסות ביטוח בחברות ביטוח שונות, תקבלו אך ורק את הפיצוי מהביטוח הראשון אותו תתבעו.

חשוב לזכור את ההגדרות האלו להמשך.

פירמידת הביטוח לכל אדם

דרך נוחה להסביר את החשיבות ורוחב הכיסוי של הביטוחים היא פירמידת הביטוח לכל אדם, על מנת להבין ולהמחיש, נסו לדמיין פירמידה כאשר בבסיסה נמצא ביטוח חיים, כיסוי אשר נדרש מכל אדם בעל צאצאים נתמכים. ובקצה העליון של הפירמידה נמצא ביטוח תאונות אישיות, המתייחס לכיסוי תאונות שכיחות ואין משנות חיים וכך גם גובה הפיצוי שמתקבל מהם.

אם כך כיצד אנו אמורים ללמוד ולהיעזר בפירמידת הביטוח?

בבדיקת ביטוח ובנייה של תיק ביטוח מקיף ועוטף לכל אחד מבני המשפחה שלנו, עלינו לבנות את הפירמידה שלנו מלמטה למעלה, לוודא שרוחב הכיסוי וגובה הכיסוי כרוחב המדרגה בפירמידה.

כלומר, ביטוח חיים צריך להיות ה"זול" ביותר ובעל פיצוי גבוה ככל שניתן ואם החרגות מעטות אם בכלל.

שאר הביטוחים המדורגים בפירמידה הם: ביטוח מחלות קשות, סיעודי, תאונות אישיות, אחריות מקצועית, בריאות ועוד.

כיצד נעשה סדר

נוכל לתת טיפים רבים כיצד לבנות תיק ביטוח בריא ונכון אבל בכנות? סביר להניח שכל אדם אשר אינו איש מקצוע בתחום עלול לפעול מתוך תסכול וחוסר הבנה בתחום ולרכוש את הביטוח הזול ביותר.

אנו בוחרים לפנות לאתר bituah , בכל הנוגע למידע מלא ומקצועי בתחום הביטוחים השונים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע