chiddush logo

שכיר? דווקא עכשיו זה הזמן לבדוק האם מגיע לך החזר מס.

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/10/2020

אם אתם שכירים שמרוויחים מעל 7000 ש"ח בחודש כנראה שמס הכנסה חייב לכם כסף שאתם אפילו לא מודעים אליו. האם אי פעם שאלתם את עצמכם כיצד עובדת שיטת המס בישראל? מבלי לבלבל אתכם במונחים בירוקרטים ומעצבנים נסביר זאת בפשטות.

שיטת המס בישראל עובדת בצורה של גבייה עודפת, כן מה ששמעתם, גביה עודפת.

מס הכנסה מבצע הערכה של הסכום אותו אתם צפויים להרוויח בשנה אחת מבלי לקחת בחשבון ימי חופשה, מחלה, שינויים בסטטוס החיים המזכים בנקודות מס ועוד מגוון נקודות שנעלה בהמשך.

כתוצאה "מהשיטה" רוב השכירים המשתכרים מעל ל-7000 שקלים ימצאו זכאים להחזר מס מהמדינה.

עכשיו נשאלת השאלה הגדולה, מדוע עד היום לא שמעתי על כך? מכיוון שמס הכנסה אינו מעוניין שתבצע החזר מס. מבקר המדינה יצא בהצהרה בשנת 2015 לציבור הישראלי לדרוש החזר מס מכיוון שבקופת המדינה ישנם מיליארדי שקלים הנגבו כעודף. התוצאה בשטח היתה שישראלים אינם נהרו לסניפי פקיד השומה לדרוש את החזר המס שלהם. במציאות של היום רוב האנשים יעדיפו להמנע ממגע עם הבירוקרטיה המסובכת ומתסכלת בישראל ובצדק. החוק הישראלי מתחיל להשתנות לטובת האזרח ותחנות הצדק מכתיבות חוקים חדשים אשר מקלים על הבירוקרטיה הכבדה והיום אפשר לדרוש החזר מס עד 6 שנים אחורנית.


אז כיצד ניתן לברר האם מגיע לי החזר מס?

אנו עומדים בפני 2 אופציות:

הגשה עצמית – תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזרי מס בעצמכם על ידי הגעה לסניף פקיד שומה אליו אתם משתייכים. נכון להיום, לא ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר באינטרנט. תצטרכו למלא טופס 135 ולצרף מסמכים רלוונטים. תוכלו לעבור על ההסבר המלא באתר מס הכנסה.

בנוסף לכך תצטרכו לצרף טופס 106, אישורים רלוונטים, אישור תשלומים ועוד.

תצטרכו להגיש בקשה בנפרד לכל אחת מהשנים בהן תרצו לברר את זכאותכם לקבלת החזרי מס.

לבסוף תצטרכו לצרף צילום צ'ק או אישור אחר לאימות חשבון הבנק אליו יועברו החזר המס.

השיטה העצמאית טובה לאנשים בעלי זמן פנוי מכיוון שנדרש מכם לבקר בסניפי הבירוקרטיה האיטיים של ישראל.


מנגד קמו חברות המתמחות בהחזר מס לשכירים והן מציעות שירות מהיר, יעיל, וחסר פשרות אשר חוסך את המאבק מול רשויות המס ומיטיב להשיב את כל הכסף האבוד. עד השקל האחרון.


הגשה דרך חברה המתמחה בהחזר מס – האופציה הפופולרית ביותר היום הינה התקשרות מול חברת החזרי מס, לאחר בירור בן 5 דקות בהן יערכו עבורך סימולציית החזרי מס בחינם תוכל לדעת אם בוצעה גביית יתר של מס הכנסה וכמה כסף מגיע לך.

בשלב הבא החברה תמלא עבורך את כל הניירת ותבדוק את כל הפערים בין חישוב המס שלך במשך 6 שנים אחורה. לאחר כמה ימים ישובו אליך עם הממצאים המלאים. במידה ואינך זכאי להחזרים ממס הכנסה, החברה תודיע לך שהיא לא תגיש את בקשת ההחזר מכיוון שאינך זכאי ולא תגבה תשלום עבור השירות.


יתרונות השימוש בחברה שתבצע את זה עבורך


בדיקה יסודית וחינמית לפני ההגשה חוסכת זמן רב

אין צורך לעבוד מול הבירוקרטיה הישראלית, יש מי שעושה זאת עבורכם

מיצוי מקסימלי של כל ההחזר המגיע לך

כל התהליך קורה מבלי לצאת מהבית

אין צורך במילוי טפסים וחיפוש אחר תלושי משכורת משנים עברו.

הכסף מגיע היישר לחשבון הבנק

אל תהיו אדישים ובררו עוד היום ללא עלות האם מגיע לכם החזר ממס הכנסה.


במקרה הגרוע תגלו כי לא מגיע לכם החזר ולא תדרשו לשלם דבר, במקרה ההפוך תגלו כסף שמעולם לא ידעתם על קיומו. אז למה אתם מחכים?


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע