chiddush logo

מרפאת כאב – כי אין סיבה לסבול

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/11/2020

 אתם סובלים מכאבים כרוניים, רופא המשפחה כבר לא יכול לעזור ומרגישים שניסיתם הכול? אם אין לכם מה להפסיד – נסו לקפוץ למרפאת כאב.

 

רק מי שסובל מכאבים כרוניים יוכל להבין את התסכול, והאכזבה בכל פעם שטיפול חדש לא מצליח. כיום יש מקום שמרכז מומחים לכאב תחת קורת גג אחת, שהופך את הדבר להרבה יותר פשוט, והרבה פחות מייאש.

 

מהי מרפאת כאב?

מרפאת כאב היא מקום שמרכז תחתיו טיפולים במגוון תחומים של כאבים. חשוב להבין שקיימים סוגים רבים של כאב, שכל אחד מהם נובע ממקור אחר.

·         כאב אורתופדי או ראומטולוגי – כאב שמקורו בפרקים או בעצמות.

·         כאב נוירופטי – כאב שנובע מלחץ או פגיעה בעצב.

·         כאב גסרואנטרולוגי – כאב בפי הטבעת או כאב בטן.

·         כאב כירורגי – כאב שנובע מניתוח.

·         כאב במערכת אא"ג – סינוסיטיס וכאבי אוזניים.

·         כאב אונקולוגי – כאב הנובע ממחלת הסרטן.

·         כאב גניקולוגי – באזור איבר המין הנשי.

·         כאב אורולוגי – כאב בזמן מתן שתן.

 

במרפאת כאב קיים טיפול לכל סוגי הכאבים, כך שלא משנה מה המקור של הכאב, תוכלו לדעת שתמצאו לו פתרון. במרפאה נמצאים מגוון מומחים לסוגי הכאב השונים, שיתנו טיפול מקצועי בהתאם למצב, שיתאים ככפפה ליד.

 

תם עידן ההמתנה הארוכה

מי שסובל מכאב מתמשך מכיר את תחושת חוסר האונים כאשר קובעים תור לרופא, ונאלצים לחכות לו חודשים ארוכים. עבור אותם אנשים, ההמתנה היא גזר דין של עוד כמה חודשים עם כאב שמגביל את פעילות היומיום. במרפאת הכאב יעשו הכול כדי לתת את המענה במקום, ולהימנע מלהפנות אתכם לבדיקות, תורים והפניות.

 

מרפאות בפריסה ארצית

מרפאות כאב פרוסות ברחבי הארץ, כך שלא תצטרכו להרחיק לכת ולקחת יום חופש על מנת להגיע לבדיקה. הפריסה הארצית היא מה שהופכת את המרפאות לזמינות ונגישות, מה שמעודד רבים לגשת ולקבל טיפול, ולשים סוף לכאב אחת ולתמיד.

 

מה צפוי לנו בביקור במרפאה?

הגיע הרגע הגדול, עשיתם את המעשה וקבעתם לעצמכם תור. מה יהיה עכשיו?

כשתגיעו למרפאת הכאב, תזכו ביחס חם, ואמפטי. המומחים יהיו מוכנים לעשות הכול כדי להעביר את הכאב, וינסו יחד אתכם מגוון אפשרויות עד שתעלו על דרך המלך.



 קרדיט תמונה: depositphotos.com

ההיבט הרגשי של הכאב

אף אחד לא מדבר על ההיבט הרגשי של הכאב, וההשפעה שלו על בני המשפחה. מי שסובל מכאבים חזקים, עלול להיות מוגבל בפעולות היומיומיות, ירצה לנוח הרבה פעמים, וייעזר בסביבה הקרובה שלו. לא פעם, הדבר יכול להגיע עם מצבי רוח, תסכול, אכזבה, וייאוש. אחרי מספר טיפולים שלא עובדים, המטופל עלול לחשוב שהכאב יישאר לנצח, מה שעלול לגרום לפחד וחרדה. במרפאת הכאב יש לגמרי התייחסות לדבר לצד הזה, שהרבה פעמים בקופות החולים לא מקבל את המענה הראוי.

הסיבה לכך, היא הגישה ההוליסטית שמרפאת כאב מאמינה בה. הגישה תופסת את הגוף כיחידה שלמה, שמורכבת מגוף ונפש. האמונה היא שהשניים משפיעים אחד על השני באופן הדדי, ויש לקחת זאת בחשבון במהלך הטיפול.

 

איך מטפלים בכאב?

בניגוד לדעה הרווחת, מרפאת כאב לא עוסקת בקנאביס ומשתמשת במגוון דרכים להעלים את הכאב, או לפחות להקל עליו משמעותית. במרפאת הכאב נמצאים מגוון רחב של מומחים, כאשר כל אחד מתמחה בתחום אחר של הכאב. בין מגוון הטיפולים, תוכלו למצוא שיטות לא תרופתיות, כמו גירוי שרירי עמוק, גלים אלקטרומגנטיים, תרגון מודרך, הזרקות, ולעיתים תרופות. במהלך הטיפול תהיה עדיפות לטיפול הכי פחות פולשני, פחות כואב ופחות מסוכן. אל תתייאשו, קבעו תור למרפאת כאב.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע