chiddush logo

תרומה לחנוכה – מדוע נהוג לתרום בחג?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 22/11/2020

 חג החנוכה הוא אחד החגים אהובים על כולם – סופגניות מלאות בריבה מתוקה, תחרות סביבונים, כל המשפחה מתאספת לארוחה והחלק הכי טובה הוא – במשך חצי שעה מזמן הדלקת הנרות לא עושים מלאכה כך שכולם פשוט ביחד, כמה שזה כיף!

מי שהתסריט הזה קיים אצלו – זכה! אך יש חלק מעם ישראל שהחג שלהם נראה קצת אחרת – נגיד שאת הסופגנייה נחליף בארוחת שאריות, את תחרות הסביבונים אפשר להחליף בתחרות על מקום לינה ראוי ואת כל המשפחה שביחד מחליפות אולי חיות מחמד - נאמנות ככל שיהיו - אך זו לא משפחה.

מנהג תרומה? רק ביהדות!

התורה היא המקור היחיד שמצווה על מתן צדקה וזו נחשבת אחת המצוות החשובות ביותר. במתן מעשר נהוג לתרום כ – 10% מגובה ההכנסה (יכולה להיות הכנסה ממשכרות \ מניות \ ירושה). את התרומה מחלקים לנזקקים בסדר של - 'עניי עירך קודמים' כך שאם מכירים אדם קרוב נזקק התורה מצווה לתרום לו את המעשרות לפני שיוצאים לעזור לנזקקים במעגל רחוק יותר.

תרומה לחנוכה – מדוע נהוג לתרום בחג?

במהלך החג נהוג לתת לילדים דמי חנוכה על מנת שמהם יתנו מעשרות. כן, כבר בגיל הזה רוצים ללמד את הילדים ולחנך אותם לתת לנזקקים ולכן ההורים מסבירים לילד את הלכות מעשרות כך שהילד ייתן מדמי החנוכה שקיבל לעניים.

סיבה נוספת מדוע נהוג לתרום בחג החנוכה

"אלהא דמאיר ענני" – נהוג לתרום בימי חג החנוכה ובראש חודש טבת שחל באותם ימים לכבוד רבי מאיר בעל הנס ולהדליק נר שמן לכבוד נשמתו, זו נחשבת ל'מנהג יפה' כמו שכתוב בספר כף החיים ולסגולה גדולה.


התמונה נרכשה מאתר freepik.com



מה אם התרומה בחג החנוכה תפגע בי כלכלית?

מי שיחשוש שתרומה עוללה לפגוע לו בפרנסה אומר הקב"ה: 'עשר תעשר – בשביל שתתעשר' אך את המעשרות לא נותנים על מנת לקבל פרס אלא האדם צריך להבין את גודל החשיבות של תרומה ובפרט תרומה לחנוכה ולתת מעשרות לשם שמים. כאשר אדם נותן מעשרות לנזקקים וחולק את כספו הוא בעצם מעניק לעצמו ברכה של שפע ופרנסה טובה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע