chiddush logo

ביטוח רכב: איך לבחור בחכמה את הפוליסה שלכם?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 25/11/2020

 בחירה נכונה של ביטוח רכב מובילה להפחתת עלויות הביטוח כשיודעים איך לעשות את זה נכון. הבנת ההיבטים שהופכים את פרמיית הביטוח לגבוהה או נמוכה יותר, תחסוך לכם כספים, כי לפעמים אנשים שאין להם היסטוריית תביעות, רואים שהביטוח שלהם עולה בגלל עליות בשיעורי הפרמיות של חברות הביטוח.

לכן כדאי להבין איך לקנות את הפוליסה במחיר הטוב ביותר. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור כיסוי מתאים של ביטוח רכב ולחסוך בעלויות.

איזה סוג כיסוי אתם צריכים?

לפני שתתקשרו לחברת הביטוח לקבלת הצעת מחיר, כדאי שתחליטו איזה סוג של כיסוי אתם צריכים. קודם כל, יש את ביטוח החובה, שהוא דרישה חוקית. הכיסוי הבסיסי הוא בדרך כלל ביטוח אחריות, וכדאי להבין מה אתם מקבלים.

חשוב לדעת אילו מגבלות פוליסה חברת הביטוח דורשת, על מנת שתוכלו להחליט אילו גבולות פוליסת ביטוח רכב תרצו. המינימום הוא קו מנחה, ואתם יכולים לקחת גבולות גבוהים יותר כדי להגן על עצמכם.

יתכן שתחליטו שאתם רוצים אחריות בתוספת כיסוי מקיף, גם אם אינכם מעוניינים בכיסוי התנגשות. חלק מהעלויות יהיו תלויות בבחירתכם להוסיף כיסוי התנגשות או כיסוי מקיף, או שניהם.

בחירת חברת הביטוח

כשאתם מוכנים לבחור את חברת הביטוח, חפשו את החברה שמציעה את הפרמיה הטובה ביותר של ביטוח רכב, וכדאי להבין איזו חברת ביטוח מציעה את התנאים הטובים ביותר באמצעות הבנת חוזקה הכלכלי.

היבטים חשובים נוספים שחשוב להבין ולקחת בחשבון בבחירת חברת הביטוח הם:

·         אם או איך חברת הביטוח תשתמש בציון האשראי שלכם על מנת לקבוע את מחיר הביטוח שיוצע לכם.

·         כדאי לבחון כמה חברות שונות כדי להשוות בין התנאים שמוצעים על ידי כל חברה.

·         חשוב לבדוק אילו מכוניות נחשבות ליקרות ביותר לביטוח.

·         מה יכול להשפיע על עלות ביטוח רכב?

·         איך מוצאים את הרכב הזול ביותר מבחינת ביטוח כשרוכשים רכב חדש?

יצירת קשר עם חברת הביטוח

עם רשימת חברות ביטוח מתאימות, אפשר להתחיל ליצור איתן קשר כדי לחפש את החברה שמציעה את העסקה הטובה ביותר בפוליסת ביטוח רכב. חשוב שיהיה לכם מידע בסיסי כמו מספר רישיון הנהיגה שלכם ופרטים על כל התביעות שהיו לכם בעבר.

אם אתם מעוניינים להחליף חברת ביטוח, חברת הביטוח הנוכחית שלכם יכולה לספק לכם מכתב תביעות אם החברה החדשה תדרוש את המידע. חוץ מזה, כדאי לשאול על רשימת הנכות כדי לחסוך עוד כסף.

דוגמאות להנחות אפשריות בביטוח רכב:

·         קילומטראז' נמוך

·         הנחות לביטוחים קבוצתיים

·         הנחות לנהיגה בטוחה

·         מכונית ירוקה, הנחות ידידותיות לסביבה

·         מעקב אחר הנחות אזעקות או אמצעי מיגון שונים

·         הנחות לגמלאים

·         הנחות סטודנטים.

חשוב לא פחות להבין גם איך מגישים תביעה לביטוח רכב

הלוואי שלעולם לא תצטרכו להגיש תביעת ביטוח רכב, אבל אם תצטרכו, כדאי להבין כמה היבטים לפני שתגיע התאונה. הבנת הפעולות שעליכם לנקוט בהן כאשר אתם עוברים תאונת דרכים יכולה לסייע לתהליך התביעה להתבצע באופן חלק יותר.

יועץ ביטוח או סוכן ביטוח יסבירו לכם את כל המידע על תהליך חלק של תביעת ביטוח, וכדאי שאנשי המקצוע המומחים יהיו לצידכם וייצגו אתכם מול חברת הביטוח, כדי לוודאי שזכויותיכם נשמרות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע