chiddush logo

כוחות גנוזים - מסר קצר מפרשת מקץ

נכתב על ידי תורתך_שעשועי, 18/12/2020

 סיכום קצר מתוך שיעורו של הרב יגאל שנדורפי - ראש ישיבת ישועת מרדכי

לא רק "אנשים גדולים" עושם דברים משמעותיים. אדם לא יכול לפתור את עצמו מעשייה בטענה שהוא "אדם פשוט" כל אחד יכול לתרום להנעת תהליכים גדולים. גם אם אדם לא חושב שהוא יכול להיות ה"ראש" הוא יכול להיות שותף שתורם ומניע תהליכים אם יצטרף מהלך שמתחיל.

פעמים רבות, במיוחד בדור שלנו, אנו עדים להצלחות בסדר גודל ארצי ואפילו עולמי שהתחילו מאדם אחד. בדרך-כלל אנו מייחסים הצלחה זו לכישרון מיוחד או למזל, ובטוחים שאנו ה"אנשים הפשוטים" ואולי אפילו "אפורים" לא יכולים אפילו להעלות על הדעת להניע מהלכים משמעותיים.

מקובל לחשוב שמי ש'חולם יותר מדי' לא מוציא את החלומות שלו לפועל. והנה אנו פוגשים את יוסף הצדיק שהיו לו הרבה חלומות על מלוכה והוא אכן מגיע בסופו של דבר להיות שליט על כל עולם! כך גם החשמונאים שהיו כהנים ולא התאמנו בלוחמה באופן מיוחד, הופכים להיות לוחמים בסדר גודל עולמי ועד היום לומדים תכסיסי מלחמה ורוח לחימה מסיפורי הקרבות שלהם.

לכל אחד יש "אוצר" פנימי

לאורך כל התנ"ך אנו פוגשים יחידים שעשו דברים משמעותיים. דבר זה בא ללמד אותנו שבכל אחד יש אוצר גדול של כוחות גנוזים שבאפשרותו לנצל. גם אם נאמר שהם הצליחו בגלל שיש להם מעלה מיוחדת או נשמה גבוה, בכל זאת, ברור שגם האנשים הכי "פשוטים" מנצלים רק חלק קטן מהיכולת שלהם ולא מגיעים למה שהם יכולים להגיע. כל אחד יכול לעשות דברים משמעותיים בסדר גודל שהוא לא חושב עליו. יש לכך דוגמאות רבות, אגודת אפרת,  עזר מציון, יד שרה ועוד רבים התחילו מאדם אחד שפשוט "התחיל לעשות". דוגמה נוספת היא מפעל ההפצה של ספרי ברסלב על-ידי סבא ישראל אודסר, שהקים את מפעלו כאשר היה כבר על כיסא גלגלים בבית אבות ולמרות זאת מפעל ההפצה שלו פועל בפריסה ארצית ותרם תרומה משמעותית מאוד להפצת ספרי ברסלב.

לא לפחד לחלום

אנו צריכים להפנים שיש לנו המון כוח ולא לפחד לחלום, להציב מטרות, גם אם הן נראות לנו לא ממשיות במבט ראשון. לעשות את הצעד הראשון שאנחנו יכולים, מכאן כבר ה' יחליט כיצד להנהיג אותנו. אמנם יש כבר הרבה מפעלי חסד ותורה אבל יש עוד הרבה דברים לעשות ובשביל זה צריך אנשים שיאמינו בעצמם.

גם מי שלא "מחשיב את עצמו" לבעל כישרון מיוחד ידע שהצלחה לא מגיע רק מאיש אחד. אמנם צריך שיהיו שותפים גם אנשים בעלי כישרון שיביאו לעליית מדרגה אבל את רוב העבודה עושים אנשים "רגילים" שמצטרפים ונותנים את חלקם וכך המפעל גדל ומתרחב. ככל שיותר אנשים מצטרפים למהלך כך הרעיון תופס תאוצה מהר יותר ומתפתח יותר[1].



[1] אחד הרעיונות שמקבלים עכשיו יותר ויותר תאוצה הוא "תרגום" של החסידות לשפה פשוטה, הנגשה של המושגים ה"גבוהים" בכלים של הדור.




 *** ישיבת ישועת מרדכי היא ישיבה לבחורים אוהבי תורה ועשייה.

ישיבה תורנית ומשפחתית עם חיבור לתורת ארץ ישראל. 

- מסגרת שהיא מחוץ למסגרת 

סרטון תדמית:

https://www.youtube.com/watch?v=UO3xCgBUOEY

טלפון לפרטים מזכיר הישיבה : 

פינחס בן חמו - 0545770853

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע