chiddush logo

מדוע נקרע הים במיוחד לדתן ואבירם הרשעים

נכתב על ידי יוחנן ריינר, 25/1/2021

  ואמר פרעה לבני ישראל נבוכים הם סגר אליהם המדבר  רשעים מצליחים זה חלק מתוכנית בורא עולם, לא להתבלבל ולא לפחד!!


 
המדרש אגדה אומר שפרעה אמר לדתן ואבירם שנשארו במצרים ואותם לקח פרעה עמו לרדוף אחר בני ישראל, ולפי הנראה הם היו משתפי פעולה עם האויב, ולכן פרעה התייעץ איתם ואולי הם אפילו נתנו דרבון ועידוד לעשות את המרדף, וזה מדהים שההיסטוריה חוזרת על עצמה שיש יהודים משתפי פעולה ומעודדים את האויב, ופלא שבכל זאת הם ניצלו במכת חושך!!  

וכל כך למה???

 והנה בעצם ברגע שהם עודדו את פרעה לרדוף אחרי בני ישראל ואפילו באו אתו לרדוף זה בעצם גרם שיהיה קריעת ים סוף, ואולי בגלל זה הקב"ה הצילם ממכת חושך בכדי שהם יקרבו את נס קריעת ים סוף.

וגם עבורם נקרע הים אישית ככתוב במדרש, כי בגלל רשעותם עם ישראל התחזק באמונת חכמים, וגם קרו עוד ניסים מיוחדים להוכיח על טעותם כגון התולעים שהיו במן שנשאר רק בימי חול ולא בשבת, וכן בפתיחת פה האדמה שבלעה אותם, ובפרשת שמות כתבתי הסבר נוסף על כך שהם נשארו בכדי להוכיח למשה שאמר אכן נודע הדבר - שיש בעם ישראל מחלוקת ולשון הרע ולכן הם סובלים בגלות מצרים, שמשה טעה וזה לא עם ישראל שנגוע במחלוקת ולשון הרע אלא רק 2 אנשים שכל הזמן הוכיחו למשה שהם מחפשים רע, ולכן השאירם הקב"ה במיוחד!! לחדד שעם ישראל שונה לחלוטין מהשניים הללו!!! אבל את עונשם כאמור קיבלו בסופו של דבר.
 
ללמדנו שלפעמים רשעים מצליחים ואנחנו משתוממים למה???

 ועוד רואים שקורים להם ניסים ונפלאות ואתה משתומם הייתכן??

 כן, זה במטרה עמוקה וזה חלק מתהליך של בורא עולם, רק אתה אל תתבלבל ותלך בדרך הישר ואל תתפתה מדרך רשעים המצליחה, כי זה חלק מהניסיון, ולפי הצער כך השכר!!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע