chiddush logo

המדריך השלם להליך פינוי בינוי - ככה עושים את זה נכון

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 18/4/2021

 פינוי בינוי זה תהליך שמטרתו חידוש עירוני שבו מחריבים את הבניין ומפנים את הדיירים לבית חילופי. לאחר הפינוי בונים במקום מבנים חדשים, הפעם מתוחזקים יותר וחזקים יותר ובפרט לצד תקנים של בנייה עדכניים.

מדינת ישראל אימצה את חוק פינוי בינוי בתחילת שנות השישים ואילו בשנת 1965 נכנס החוק לתוקפו. הרעיון שעמד מאחורי הדברים היה לחדש שכונות ישנות בעלות מבנה רעוע העלול לסכן את הדיירים ואת הסביבה עצמה.

למעשה, חוק פינוי בינוי הסמיך את מדינת ישראל למצוא את האזור ומרגע כניסתו לפינוי בינוי להכריז עליו שאינו בר מגורים לצורך שיקום ופינוי הדיירים למקום בטוח – הכול בכדי ליישם בנייה מחודשת ותקינה.

למרות החוק רק בשנת 1998 הוכרז רשמית החוק כחלק ממדיניות ואילו הפרויקט הראשוני החל בשנת 2001 כאשר האכלוס עצמו התרחש בשנת 2015! מנתון זה אפשר בהחלט להבין עד כמה סבוך ומורכב נושא פינוי בינוי ומכאן הסיבה מדוע חשוב לערב עורך דין פינוי בינוי כבר בתחילת ההליך.

עומדים בפני הליך של פינוי בינוי ולא יודעים איך וכמה זמן הוא יימשך? במאמר זה  ל. עמידור ושות משרד עורכי דין ונוטריון עם הסמכה בתחום יענו על מספר שאלות שיסייעו לכם בתחילת ההליך ובהמשכו.

כמה זמן לוקח פרויקט פינוי בינוי?

עורך דין פינוי בינוי יכול להעיד בפניכם שכל עניין לגופו, הכול תלוי בשיתוף הפעולה בין בעלי הדירות לבין היזם עצמו והגורמים האחרים. ברשות המקומית פרק הזמן לאישורים יתקצר ובפרט כשמדברים על פרויקט אישי יותר בו בעלי היזמים לא מחפשים אופציה למקרקעין אלא כל מטרתם הוא לממש את הפרויקט בהקדם ולתת את הטוב ביותר לדורשים בדבר.

במקרה הנ"ל היזמים שיפעלו שלא מאינטרס אישי יוכלו להבטיח טיפול נקודתי ומהיר יותר בפרויקט והתוצאה? קיצור לוחות הזמנים לבלתי היכר.

תמונה באישור CANVA

האם אפשר לומר כי כל פרויקט פינוי בינוי הוא הצלחה?

יש בהחלט מצבים בהם פרויקטים של פינוי בינוי מניבים הצלחה גדולה, בפרט אם בוחרים עורך דין פינוי בינוי עם ניסיון שיכול להוביל את התהליכים ולפסוח גם על הבעיות הקטנות שלעיתים אינן גלויות לעין.

לצד זאת יש בהחלט גם פרויקטים שנתקעו ולא יצאו לפועל, שואלים מה הסיבה לכך? בעיקר חוסר התנהלות נכונה אל מול כל הגורמים, חוסר מיומנות, עבודה לא נכונה אל מול רשות מקומית ועוד.

מעוניינים לשמוע על פרויקטים שהצליחו ולספק איכות ורמת מגורים בזמן סביר ביותר? ל. עמידור ושות מספקים לכם את כל האפשרויות והשקט הנפשי מתחילת הפרויקט ועד לסיומו.

ל. עמידור ושות בע"מ עורך דין פינוי בינוי מעניקים לכם ליווי בכל הליכי ההתחדשות העירונית החל מההריסה ועד לבנייה המחודשת.

ל. עמידור ושות – כי לכולם מגיעה רמת ואיכות חיים גבוהה מהרגיל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע