chiddush logo

ייעוץ משפטי עבור קניית דירה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 7/6/2021

 קניית דירה

כדי להגשים את חלום קניית הדירה, הלקוחות יודעים מראש מהו סוג הנכס שהם מחפשים, על פי הפרמטרים שהם החשובים להם ביותר. הנושא האקוטי עבורם הוא סביבת המגורים, ליד המשפחה, ליד בתי ספר איכותיים, או קרוב למקום העבודה. לאחר מכן הם מקבלים החלטה מהו גודל הדירה שנחוץ להם כמה חדרים, אם הם מעוניינים במרפסת, קומה גבוהה או קומה נמוכה, הימצאותה של מעלית, ממ"ד וכל נושא אחר שחשוב להם. בשלב זה הם רואים פרסומים, מבקרים בכמה וכמה דירות עד שהם מחליטים על דירה מסוימת, שהיא מתאימה לכל הדרישות שלהם וגם המחיר תואם את היכולת הפיננסית שלהם, עבור קניית דירה.

לאחר הסיכום בעל פה בין הצדדים לגבי הנושאים החשובים כמו מועדי התשלומים ומועד עזיבת הדירה, הלקוח בוחר עורך דין קניית דירה שהוא קיבל עליו המלצות לאור המקצועיות הרבה שלו ומסכם אתו שהוא ילווה אותו לאורכו של כל התהליך מתחילתו ועד סופו. לא אחת קרו מקרים שבהם נוכלים ניסו למכור דירה שאינה שייכת להם ולכן כדי למנוע זאת ולאור העובדה שמדובר בסכומים כספיים משמעותיים ביותר, עורך דין מקרקעין שמתמחה בתחום זה בוחן את הנושא מכל ההיבטים עבור השקט הנפשי של הקונים.

צעדים נכונים בדרך אל קניית דירה

אחד הנושאים הראשונים שבהם מטפל עורך הדין הוא הפקת נסח טאבו מלשכת רישום המקרקעין המחוזית. בנסח זה אפשר לראות מיהו בעל הנכס ואם יש נתונים אקוטיים הקשורים לנכס, כמו רישום משכנתא, שעבודים, עיקולים, בעלי זכויות נוספים מלבד האדם שאותו פגשו הלקוחות, הערת אזהרה ועוד.

עיקול על הנכס

בהתאם למידע שמתקבל, אם הכול תקין אפשר להמשיך בתהליך ולהכין חוזה מכר. אך אם קיים עיקול לטובת גורם מסוים, יש לוודא עם המוכר אם הוא מתכוון לשלם אותו. קיימים מקרים רבים שבהם בעל הנכס לא שילם חוב מסוים עקב חוסר בכספים ולכן הוטל עיקול על הנכס שלו. אם הוא מתחייב לשלם את החוב עם קבלת התשלום הראשון עבור מכירת הנכס, הדבר יירשם בחוזה והמוכר יוכיח כי אכן ביצע מהלך זה. אך אם הוא מתכחש לחוב ולא מתכוון לשלם אותו, אין לרכוש נכס שיש עליו עיקול ולכן ההמלצה של עורך הדין היא לא לרכוש נכס עם בעיית עיקול עליו אלא לאחר שיוסר.

חתימה על חוזה מכר

עורך הדין של המוכר מכין את הסכם המכר על כל סעיפיו בהתאם להחלטות שסוכמו. עורך דין קניית דירה בוחן באופן מעמיק את כל הסעיפים בחוזה ובחלק מהם הוא מבקש מעורך הדין השני לבצע שינויים והתאמות עד שקיימת הסכמה ביניהם על הנוסח הסופי.

לאחר חתימת החוזה, עורך הדין ממשיך ללוות את הלקוחות בנושא קניית דירה, כיוון שעליהם לשלם מס רכישה, לבצע מהלכים שונים הכרוכים בכספים, בהתנהלות מול הטאבו כמו מחיקת המשכנתא והעיקולים אם הם שולמו ורישום הערת אזהרה לטובת הבעלים החדשים של הנכס.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע