chiddush logo

לפתע שכבו על הארץ שני פגרי כלבים מתים

29/10/2021

 לפתע שכבו על הארץ שני פגרי כלבים מתים

אמר האדמו״ר מצאנז זי״ע (שפע חיים, ויקרא, תשד״ם) בספר יכוח שורי מובא (הקדמה לסימן לא) מעשה נורא מהוויכוח שהיה להמחבר הגה"ק רבי יצחק שור זי״ע עם יעקב פראנק ימ"ש, שנערך בפקודת הבישוף, וכידוע השתתפו בו היבעל שם טוב הקדוש ועוד גדולי ישראל, כשבימי הוויכוח הללו גזרו תענית אצל בני ישראל, כדי שיצליחו גדולי ישראל להפריך את טענותיו. ״בעת הוויכוח טען יעקב פראנק ימ״ש, שנגלתה אליו רוח מן השמים ואמרה לו שבזמננו השתנו העיתים ונהפכו כל מצוות התורה, שמה שכתוב שיש חיוב לעשותו, הרי בזמננו הוא אסור, ומה שנאמר כאיסור, בזמננו הוא חיוב לקיימו. 

שאל אותו רבי יצחק כיצד ביכולתו להוכיח דבריו. השיב לו יעקב פראנק, שיש ביכולתו להוריד מן השמים את אביו ואת אמו (של רבי יצחק, שכבר לא היו בחיים), והמה יגידו לו שיש אמת בדבריו. אמר לו רבי יצחק, שיביא אותם.

 יעקב פראנק ימ״ש שרק בשפתיו ולפתע נכנסו דמויות דיוקנם של אביו ואמו של רבי יצחק ונגשו אליו ואמרו לו שיעקב פראנק צודק בדבריו, וכי יש להפוך את כל מצוות התורה. אמר להם רבי יצחק: "אם כן, המצוות של כיבוד אב ואם נהפך לאיסור לא תעשה ואסור לי לכבדכם, והאיסור של מכה אביו ואמו הוא מצות עשה וא״כ מוטל עלי להכות אתכם"...

ותוך כדי דיבורו נטל את מקלו והכה את דמויות אביו ואמו, ולפתע ראו על הארץ שוכבים שני פגרי כלבים מתים. 
או-אז הבינו כולם שכל כוחו של יעקב פראנק ימ״ש הוא מצד הכישוף, ויד הצדיקים היתה על העליונה. כן גזר אז הבישוף על כת הפראנקיסטים, שעליהם ללכת עם פאה אחת וחצי זקן... כי הם אינם יהודים וגם לא נוצרים המאמינים באותו האיש ימ״ש, אלא עם מיוחד ומשונה בפני עצמו. כך יצאו משם אבלים ולבסוף יצאו לגמרי לשמד רח״ל.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע