chiddush logo

כתמים של רטיבות בקירות בבית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 24/11/2021

 רטיבות בקירות

בבתים רבים אפשר לראות פתאום תופעה של כתמי רטיבות בקירות. כיוון שאי אפשר לדעת מה גורם לכך מזמינים בדרך כלל איש מקצוע כדי שיבחן את הבעיה וימצא את הפתרון הנכון ביותר. ברוב המקרים בני המשפחה מזמינים את האינסטלטור ומבקשים שיגיע בהקדם וזאת כיוון שכתמי הרטיבות מובילים להימצאותם של עובש וגם של פטריות על הקירות. מדובר בנושא בריאותי כיוון שהעובש והפטריות יוצרים בעיות נשימתיות ולכן חשוב מאד להימנע מכך.

דרכי הטיפול בנושא הצנרת השתנו מאד בשנים האחרונות וגם אינסטלטור מומלץ בחיפה משתמש במכשור חדשני ומתקדם כמו מצלמה טרמית כדי לאתר את התקלה, את מיקומה ואת מהותה. בשלב הראשון האינסטלטור עובר על כל האזור שבו קיימת רטיבות, לכל אורך הצינור אין סימון חריג אך כאשר הוא מגיע למקום הנזילה, הוא רואה כתם משמעותי באמצעות המכשיר. ברור שבמקום זה יש ריכוז גדול של לחות ולכן יש שם זליגה של מים מהצינור החוצה, דבר שיוצר רטיבות בקירות.

קיימת אפשרות שהרטיבות נוצרה גם עקב מים שמצטברים על הגג ומחלחלים פנימה, עקב העובדה שלא בוצע איטום על הגג, או כיוון שהמרזבים סתומים ולכן נוצרות שלוליות מים על הגג.

פתרון לנושא רטיבות בקירות

בעבר איש המקצוע שבר חלק ניכר מהקיר, כדי לגלות את הצינור ולעבור על כל תוואי הדרך כדי למצוא את מקום הנזילה. היום אין צורך בכך כיוון שהמצלמה איתרה כבר את המקום המדויק. לכן הוא שובר רק את החלק הקטן של הקיר שהמיקום הבעייתי נמצא מאחוריו. יש שתי אפשרויות של תקלות בצנרת, האחת היא שנוצר חור ולכן חלק מהמים זולגים החוצה והאופציה השנייה היא שאביזר החיבור בין שני חלקי הצנרת השתחרר וגם זו הסיבה לזליגת המים ולהרטבת הקיר.

תיקון תקלות אינסטלציה

אם רואים שקיים חור בצנרת, עוצרים את אספקת המים על ידי סגירת השיבר הראשי כדי שאפשר יהיה לטפל בתקלה שגורמת למצב של רטיבות בקירות. איש המקצוע חותך את קטע הצנרת שיש בו חור ומחבר במקומו קטע צנרת בקוטר זהה בעזרת אביזרי חיבור הוא מהדק אותם בחוזקה. לאחר מכן הוא פותח את זרם המים ועוקב אחר מעבר המים, כדי לוודא שהכול תקין. השלב הבא הוא בנייה מחדש של קטע הקיר, יישור וצביעה שלו. המטרה היא שאף אחד לא ישים לב לעובדה שהייתה תקלה בצנרת מעבר לקיר ולכן בוצעה שבירה ובנייה מחדש.

אם מדובר באביזר שהשתחרר האינסטלטור מחבר מחדש את שני חלקי הצנרת באמצעות האביזר המתאים ולאחר מכן, מבצע את התיקון הנדרש בקיר.

ניקוי ואיטום של הקירות

בתום עבודות האינסטלציה, יש לטפל בנושא רטיבות בקירות כדי שלא יהיו לכך השלכות בריאותיות. מנקים היטב את הקירות, מורחים עליהם חומרי איטום ייעודיים למטרה זו, צובעים שוב את כל הקירות וזוהי עבודה מושלמת.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע