chiddush logo

למה כיול מכשירי מדידה חשוב?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 10/1/2022

כיול מכשירי מדידה חיוני לדיוק המכשירים, ברמות ההנחיות הקפדניות שמקובלות על ידי רוב ארגוני התקנים. חברה שמייצרת ומשווקת מכשירי מדידה מספקת שירותי התקנה, תיקון ומניעת תקלות של המכשירים, בתנאי שטח, על מנת לסייע לכם לוודא שהמכשירים והבקרות מכוילים במדויק.

לכיול של מכשירי מדידה יש שתי מטרות: התהליך בודק את דיוק המכשיר וקובע את יכולת העקיבה של המדידה, והתהליך כולל גם תיקון של המכשיר אם הוא מחוץ לכיול. דוח מופק על ידי מומחה הכיול, שמציג את השגיאות במדידות עם מכשיר המדידה לפני ואחרי הכיול.

למה הכיול חשוב?

הדיוק של מכשירי מדידה מתדרדר עם הזמן. ברוב המקרים, התקלות נגרמות כתוצאה מבלאי שגרתי. יחד עם זאת, שינויים ברמת הדיוק עשויים להיגרם גם כתוצאה מהלם חשמלי או מכני, או מסביבת ייצור מסוכנת, למשל שמנים, שבבי מתכת וכן הלאה.

בהתאם לסוג המכשיר והסביבה שבה הוא נמצא בשימוש, הוא עלול להתקלקל מהר מאוד לאורך פרק זמן ארוך.

מתי כדאי לכייל מכשירי מדידה?

יש לכייל מכשירי מדידה בהתאם למאפייני לוחות הזמנים הבאים:

·         לפי המלצת היצרן

·         לאחר כל הלם מכני או חשמלי

·         בתדירות קבועה, חודשית, רבעונית או שנתית.

העלויות והסיכונים הנסתרים הנוגעים לפעולת מכשירי מדידה שאינם מכוילים עשויים להיות גבוהים באופן משמעותי מעלות הכיול. לכן מומלץ לכייל את מכשירי המדידה באופן שוטף על ידי חברה מוכרת, על מנת לוודא שהטעויות הקשורות למדידות נמצאות בטווח המקובל.

כשמכשיר מדידה מכויל במפעל, היצרן מוודא שהמכשיר קורא כראוי בטווח המתוכנן שלו ועומד במפרטים. גישה זו הכי מתאימה כאשר משתמש מתכוון להפעיל מכשירי מדידה במהירות. שירות מסוג זה מאפשר למשתמש להפעיל במהירות את המכשיר, ולקזז הן את העלות והן את זמן הכיול במפעל.

כיול מכשירי מדידה בתנאי שטח

כשמכשיר מדידה מכויל במקום בו הוא משמש, הוא מכויל בתנאי שטח. גישה זו אידיאלית לכיול מכשירי מדידה שמתקשרים עם התקנים מרובים במערכת משולבת. על ידי כיול של המכשיר בתנאי שטח, המשתמש יכול להגדיר את הפרמטרים הנדרשים על מנת שהמכשיר יפעל כהלכה בתוך המערכת.

כיול בתנאי שטח נפוץ עבור התקנים שאולי אינם ניתנים להסרה לאחר ההתקנה. בדרך כלל היצרן מספק הנחיות לגבי האופן בו יש לכייל נכון מכשירי מדידה בשטח, במסגרת מפרט המוצר ומבלי לפגוע במכשיר או לבטל את האחריות.

חלק מהיישומים דורשים מכשירי מדידה עם תעודת כיול

הסמכה נפוצה של מכשירי מדידה היא תעודת כיול, שמייצגת את המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה, שנציגיו שואפים לשפר את הפרודוקטיביות, להקל על המסחר ולשפר את איכות החיים. עבור כיול מכשירי מדידה, המכון מספק חומרי עזר סטנדרטיים עבור התקנים שאותם יש לכייל.

תעודת ניתוח וגיליון נתוני בטיחות חומרים מסופקים עם כל מכשיר מדידה שנשלח. משמעות ההסמכה היא שהמכשיר נבדק ועמד במפרטים הנדרשים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע