chiddush logo

מדריך איתור נזילות- כל מה שצריך לדעת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 13/3/2022

נזילת מים היא שיבוש של הולכת המים בצנרת או חדירה של מים למיקום שלא רצוי. לרוב ניתן להבחין בנזילות מים שכן, אם לא מופיעה נזילה פעילה ניתן לראות רטיבות על הקיר, קילופים בקיר, עובש וריחות לא טובים ועוד. מדובר על סימנים המעידים על הימצאותה של נזילה. לעיתים רחוקות ישנן נזילות שקשה להבחין בהן באופן מידי שכן הן לא מראות סימנים כלשהן. במקרים מעין אלה, יש צורך באיש מקצוע מיומן אשר יודע כיצד לאתר נזילות מוסתרות בצורה הטובה ביותר, באמצעות כלים מיוחדים הרלוונטיים לצורך ביצוע המשימה. הכלים הללו יהיו מצלמות אינפרא אדום, כלים תרמיים, מצלמות ביוב, מערכות איתור נזילות בגז.

 

סוגי נזילות

רוב הנזילות קשורות למערכת האינסטלציה, המרזבים, הצנרת ועוד. נזילות הנוצרות בעקבות גשמים יכולות להיגרם בשל איטום חסר או לקוי. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לנזילות היא מערכת המים הביתית. את הנזילות המדוברות בדרך כלל הרבה יותר קשה לאתר בצורה מדויקת. הצנרת עוברת ברוב החלקים של הבית ומרבית הפעמים קשה לדעת מאיזה צינור הנזילה ואיפה היא בדיוק מצויה. במידה וישנה נזילה בעונת החורף הגשומה, לא תמיד חייב להאשים את האיטום או הגשם, חשוב מאוד לוודא שאכן הנזילות מגיעות לאיטום לקוי שכן, לעיתים לא מדובר על האיטום.

 

מהן הסיבות לנזילה?

נזילות יכולות להיגרם כתוצאה מסיבות שונות כגון:

צנרת ישנה מאוד או שחוקה בשל בלאי של זמן. אם מדובר על צנרת שגילה מעל ל15 שנים הרי שהיא נוטה להיסדק ולהחליד. כמו כן, בשל הלחמה לא מספיק איכותי בחיבורי צנרת מים או ביוב יכולות להיגרם נזילות גדולות או קטנות.

סיבה נוספת היא מרזבים מהגג אשר עוברים בחלל הבניין אשר נסדקים או נסתמים יכולים ליצור נזילות בחלל דירה

סיבה נוספת היא איטום לקוי של קירות המבנה, גג המבנה, איטום מרפסות לקוי, איטום רצפות לקוי ועוד.

 

איתור נזילות- מה צריך לדעת?

איתור נזילות הוא תהליך שחייב להתבצע כאמור על ידי איש המקצוע הטוב ביותר בתחום זה. בעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון בתחום איתור נזילות לא פעם ייעזר בכמה כלים במקביל בכדי לאתר את מקור הנזילה בצורה הכי טובה שאפשר. חשוב מאוד לדעת שכיום בכדי לאתר את מקור הנזילה כבר אין צורך לשבור קירות בכדי לחשוף צנרת או להרים מרצפות וכך למעשה לגרום להרס בבית ותהליך ארוך ותובעני עד לאיתור מקור הנזילה, תיקון מקור הנזילה והשבת המבנה למצב התקין שלו שכן, כיום ניתן להשתמש באמצעים טכנולוגים מיוחדים הרלוונטיים לצורך איתור מקור הנזילה באופן חיצוני כגון: מצלמת אינפרה אדום. מדובר על מצלמה אשר מזהה באופן חיצוני הבדלי טמפרטורה בקירות או ברצפות וכך למעשה מאפשרת להבין מהו המקור המדויק של הנזילה. לאחר שמאתרים באופן חיצוני את מקור הנזילה ניתן לטפל בו באופן נקודתי מבלי לגרום להרס כאמור.

 

כיצד תבחרו איש מקצוע לצורת איתור נזילה ותיקון רלוונטי?

מכיוון שמדובר על תהליך שחייב להתבצע בצורה מדויקת ואיכותית יש לבחור רק אנשי מקצוע מומלצים. איתור נזילה בעזרת איתור ברור המומחים בתחום איתור נזילות ובעלי ותק בתחום ומוניטין יודעים כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע