chiddush logo

פרשת שמיני- שמחה כהן, עורך דין

נכתב על ידי עורך דין שמחה כהן, 25/3/2022

 פרשת שמיני

פרשת השבוע פרשת שמיני, עוסקת במגוון נושאים, סדר הקטרת הקטורת, תפריט המאכלים המותרים, קבלת אחריות של נודאי מישרה ציבורית, איסור שתיית משקאות משכרים בטרם פעולות של נשיאת אחריות במישרה ציבורית.
אחד הדברים בפרשה הוא, שעל נושא מישרה ציבורית, בניו של אהרון הכהן, שעיני העם נשואות אליהם, עליהם לשמש דוגמא למופת, להיות זהירים ולברור את מעשיהם בפינצטה. האם במעשיהם יש גאוה לאומית או חלילה ההיפך. אחד הדברים שאסרה היהדות על נושא מישרה או אדם שאמור לקבל החלטות עבור העם, זה איסור שתיית משקאות משכרים, הפוגעים בכושר הקוגנטיבי בקבלת אחריות על מעשיו.
בניו של אהרון, אף שבאו ממשפחה מיוחסת, מגדולי האומה, שתו משקה משכר אף שזה בכמות קטנה או לפי שיטה אחרת, הורו הלכה בפני רבם, ובכך הביאו לריפיון ועירפול חושים, וע"י כך הגיעו למצב שפל עד שנקנס עליהם העונשהקשה. נושאי מישרה, שליחי ציבור, מקבלי החלטות, עליהם לדעת לפעול לטובת העם ולא לפעולות אינטרסנטיות, אף ששתיית יין היא חלק ממצוה החולקת בשמחות, אך למקבלי החלטות יש לנהוג בשתיה במישני זהירות.
אנו העם הנבחר, מובדלים בשתיה ובאכילה, באופן הלבוש, בסיגנון הדיבור, צמיחה והתחדשות שלא כיתר שאר העמים, אנו אומרים בכל יום "אשר בחר בנו מכל העמים..."
אנו נכנסים השבוע לחודש ניסן,  חז"ל תלו זאת: " בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל... ובזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים.. " החודש הינו חודש של ליבלוב וצמיחה , אביב, פריחה. אחד מהדברים המאפיינים את החודש היא ליבלוב האילנות, כשיוצאים לשדה וברוב עם מברכים את ברכת האילנות , זהו חודש של גאולה וחירות אישית, פנימית וגאולה כללית.
מי יתן ובא לציון גואל ונאמר אמן

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע