chiddush logo

ספרי קבלה מומלצים למתחילים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/5/2022

 הקבלה זו תורת הסוד, והיא עוברת בין חכמי העם היהודי, מתקופת התנאים ועד ימינו אנו. אם מצאתם את עצמכם מוקסמים מהרעיון של לימוד קבלה אך אינכם יודעים מהיכן להתחיל, אחד השלבים הראשונים הוא לקרוא ספרי קבלה למתחילים.

למי מתאימים לימודי קבלה?

בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, לימודי קבלה אינם מיועדים רק לאנשי דת או חובשי כיפות, אלא לכלל האוכלוסייה ולכל מי שמעוניין להיחשף לתורת הסוד ולעולם רוחני עמוק ונסתר מהעין. לימודי קבלה מתייחסים לפן הרוחני של התורה, ולא פעם, המתעמקים בלימודים מוצאים את עצמם מבצעים שינוי מעמיק בחיים, החל באופן שבו הם תופסים את החיים ועד לדרך שבוחרים לחיות אותם. לימודי קבלה מאפשרים להתבונן על כל עולם המצוות וההלכות מזווית מבט יותר רוחנית, מה גם שהם מלמדים כיצד להתנהל בזוגיות ובחיי משפחה.

מאיזה גיל אפשר להתחיל ללמוד קבלה?

ההמלצה הרווחת היא להתחיל עם לימודי קבלה לאחר גיל 40, כאשר ישנה בשלות יותר גבוהה ומוכנות להעמיק בתורת הסוד. כמו כן, ההמלצה היא להתחיל ללמוד את תורת הסוד, לאחר היכרות עם החלק הנגלה של התורה, הפשט. חשוב לציין, שהשפה של הקבלה אינה ברורה לכל אדם, שכן היא מדברת בשפה של משלים, וכדי להבין את המשלים יש צורך בבשלות שכלית ונפשית, שכדי לרכוש אותה, על האדם להיות בגיל המתאים ובעל בשלות ובגרות פנימית.

ספר קבלה מומלץ למתחילים

יש מגוון מאוד גדול של ספרי קבלה ביניהם סט פניני הלכה, סדרה ייחודית של ספרי קבלה שהתקבלה באהבה בבתים רבים, מוסדות חינוך וישיבות ותורגמה להמון שפות. סדרה זו נכתבה על ידי רב אליעזר מלמד שליט”א, והיא כוללת את מסורת הפסיקה ההלכתית בפרשנות רעננה ועדכנית אשר מאירה את הטעם הרוחני של ההלכות ושמה דגש על סוגיות אקטואליות וחידושים של העת האחרונה. סט פניני הלכה מונה 19 כרכים.

אילו עוד ספרים מומלצים למתחילים?

יש לא מעט ספרי קבלה שיכולים לפתוח בפניכם דלת אל תוך עולם רוחני שלא הכרתם, ולהעלות את רמת התודעה שלכם במידה משמעותית, על ידי ידע מעמיק ומעצים. אם אינכם יודעים היכן להתחיל, תמיד ניתן לפנות למרכזי לימוד קבלה, או למומחים בתחום אשר יכולים לעזור לכם לבחור את הספרים המתאימים. באופן כללי, ההמלצה היא להתחיל ללמוד את ההשקפה הכללית, לאחר מכן ללמוד את ההקדמות לתורת הקבלה ולבסוף את חכמת הקבלה עצמה. במקביל ניתן להירשם לקורס ושם ימליצו לכם על ספרים מומלצים.

היכן ניתן לקנות ספרי קבלה?

כיום ניתן לרכוש ספרי קבלה מומלצים באינטרנט באתרים אשר מיועדים לחובבי ספרים, לרבות ספרי קודש ואף ספרים נדירים שקשה להשיג בשוק. חפשו אחר חנות ספרים מקוונת שיש לה מחלקה 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע