chiddush logo

אישור כיבוי אש

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 27/7/2022

אישור כיבוי אש הינו אישור ברשימת אישורי החובה שכל קבלן צריך לפרויקט, לא משנה מהו. כל תהליך בניה שתנסו להעביר לאישורם של חברי וועדת הבניה ידרוש קבלה מוקדמת של אישור זה, כך שאם אתם בדרך לפרויקט חדש, וודאו שאתם קודם כל משיגים אותו.

כמו כל אישור, ישנו סטנדרט הנדרש מהקבלן, אשר צריך להציג כי בתוכנית, ולאחר מכן בביצוע בפועל, ישנה עמידה בתנאים המחמירים שמציבות הרשויות. לשם כך יש להבין בדיוק מה הרשות הספציפית מבקשת, שכן עלולים להיות הבדלים בהליך ובין הדרישות המנהלתיות בין רשות לרשות בישראל.

חשוב גם להבין כי פרויקט מסחרי כמו בניה של קניון או חנות, לעומת פרויקט למגורים כמו בניין או בית פרטי, דורשים אישורים שונים. אישור לעסק ייראה שונה מאישור לבית, ובכל מקרה ישנו אישור ראשוני, כלומר אישור הנדרש לצורך היתרי הבניה, ולאחר מכן, אישור כולל אשר נכנס תחת תקנות טופס 4 לסיום בניה.

אישור כיבוי אש בתל אביב

הרבה מאוד, ויש אומרים שעיקר הבקשות לאישורי כיבוי אש, ומכאן שעיקר הבניה והפיתוח, מתרחשים בתל אביב. דבר זה הגיוני, שכן כמות התושבים הגדולה ביותר בישראל יושבת בתל אביב, ועם גודל האוכלוסייה יש גם פיתוח בהתאם. לצורך קבלת היתרי הבניה בפרויקטים תל אביביים יש לפנות ישירות לעיריית תל אביב, וזאת דרך טופס ייעודי אשר ניתן למלא און-ליין, ללא הדפסה, ישירות מהאתר.

במידה וחסר לכם מידע טכני החיוני להבנת הדרישות עצמן, ניתן גם כאן להיעזר בשירותים המקוונים, והפעם לא של עיריית תל אביב, אלא של אתר הכבאות של ישראל, המציע מידע מקיף ביותר בכל הנושאים הללו. חשוב לזכור כי אישור לכיבוי אש לצורך עסק הוא כינוי לכמה אישורים, אשר מגיעים כל אחד בשלב אחר בתוכנית:

         ·            אישור לצורך היתרי בניה – בבקשת היתרי הבניה מהרשות המקומית

         ·            אישור לטופס אכלוס – לאחר שהפרויקט הסתיים ויש צורך בטופס 4 (טופס אכלוס)

         ·            אישור לפעילות עסקית – כאשר המבנה כבר מאושר, אך יש להפיק או לחדש רישיון העסק

מעייף אבל חשוב

נכון, כאשר פוגשים את רשימת הטפסים הנדרשים לצורך קבלת היתרי בניה, לצורך אישור המבנה לאכלוס, ועוד לאחר מכן, במקרה ומדובר בחלל עסקי, אישור לפתיחה של עסק, הרי שזה עלול להוציא את הרוח מהמפרשים. אך מה לעשות, טופס אישור כיבוי אש הינו הכרחי לא רק ברמה הביורוקרטית, אלא גם ברמה האנושית.

מי שהולך לשהות ולעבור דרך המבנה שלכם הם בני אדם, ומה לעשות, אנחנו רגישים לאש. ההיתרים הללו נחוצים שכן הם אומרים כי בדקנו, יותר מפעם אחת, כי המבנה יהיה בטוח לשהות, ומוריד את הסיכון לנזקים ופגיעה בנפש משריפות. זה דורש התקנה של מתזים, צינורות, התקנה או הזזת ספרינקלרים, ועוד (כפי שתוכלו לקרוא, בין היתר, באתר הכבאות).


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה