chiddush logo

חולם להיות יזם נדל"ן? חשוב לקרוא!

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 27/7/2022

נדל"ן זה קל, אבל קשה, וכדאי להיות מוכנים לשני הצדדים של העסק. החלק הקל הוא שזה לא קשה להבנה: אתה קונה הכי זול שאפשר, ומוכר הכי יקר שהשוק מאפשר לך. פשוט, אך דורש להיות מאורע במחירים, בתנועות השוק, ובאפשרויות שעומדות לפניך, אפשרויות שעל כל יזם נדל"ן להכיר.

במאמר זה אנחנו ניגע בכמה וכמה מהאפשרויות החמות ביותר בישראל, לצד אפשרויות מסורתיות אשר נמצאות באופנה תמיד. אם אתה חולם להיכנס לשוק היזמות בנדל"ן, השורות הבאות יהיו קריטיות עבורך, אז הישען אחורה, קח נשימה עמוקה, וצלול עמנו למסע הנדל"ן בישראל של שנות האלפיים.

האפשרות של יזם נדל"ן ישראלי:

כל יזם נדל"ן מתמחה, לרוב, בדרך עבודה אחת. הסיבה העיקרית היא שכל תחום דורש לא רק הרבה מאוד ידע, אלא גם כמות כסף מסוימת, וברגע שהתרגלנו להשקיע בדבר אחד, אנחנו נהיים מומחים יותר ויותר, ולא רוצים לסכן סכומים כה גדולים על עקומת למידה חדשה.

קורה מעת לעת שיזם מעדיף ליזום בכיוון חדש, כדי לגוון, כי הגיעה הזדמנות מעניינת במיוחד, או מכל סיבה אחרת. בכל מקרה, הנה לפניכם כמה מאפשרויות ההשקעה הנדל"נית המעניינות ביותר:

         ·            פינוי בינוי – כמה לא דובר על פרוייקטים אלו, לטוב או לרע, הם פופולאריים, נגישים, ומכניסים ליזם הרבה, אבל הרבה מאוד כסף. בפרויקטים אלו ניגשים למבנה ישן ורעוע (יחסית) אשר נמצא באזור המוגדר להתחדשות עירונית ברשות המקומית, ויוזמים פינוי של הדיירים, לרוב לצורך הריסה המבנה ובנייה של מבנה חדש, גדול הרבה יותר, ועם הרבה מאוד דירות. הבעלים הקודמים חוזרים לדירות טובות יותר, והיזם נשאר עם שאר הדירות למכירה ברווח מרשים. בעזור האחרון פינוי בינוי בחיפה זה הערוץ החזק ביותר.

         ·            "פליפ" – המילה האנגלית הזו אומרת בעצם "הפיכה", לרכוש במחיר נוח במיוחד מבנה הרוס שדורש שיפוץ מקיף, לשפץ אותו מן המסד לטפחות, ולמכור אותו ברווח. פרויקט מהיר יחסית (בטח יחסית לפינוי בינוי), הדורש הרבה פחות אישורים אם בכלל, ומאפשר ליזם המתחיל ללמוד את התחום הספציפי הזה, ולהצליח מהר יחסית.

מה עוד יכול לעשות יזם נדל"ן?

יזם נדל"ן אמיץ במיוחד יכול לשקול להציץ החוצה, לעבר הניכר. השקעות נדלניות בחו"ל הן דבר מאוד פופולארי לישראלים, שרק מחפשים את התירוץ הנכון לנסוע לחו"ל. לא רק לנסוע לשם השקעה, יש המוני ישראלים הבוחרים להשקיע בנדל"ן מרחוק. כאן לא מדובר ביזמות, אלא בהשקעה, וזה דבר אחר.

אלו מכם שיש להם את הכישורים, הפנאי והרצון, אולי תמצאו את הפרויקט הבא שלכם לא בפרויקט פינוי בינוי בחיפה, אלא דווקא בקפריסין, יוון, או אפילו ארה"ב או דרום אמריקה. איפה שתרצו, נדל"ן אפשרי, רק קחו בחשבון שאם אינכם יודעים את השפה, יהיה לכם קשה יותר, מה גם שכאן אתם מכירים ויודעים כיצד להתנהל, אז ככל הנראה יהיה לכם קל יותר להצליח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע