chiddush logo

התחדשות / חינוך ועצות טובות / רכפפערכים

נכתב על ידי DL2000, 19/3/2013

התחדשות
ערכים
נכון, שמבוגרים רבים הולכים לעבודה בוקר בוקר ולא טוב להם שם, הם עושים את מלאכתם כמי שתקפם שד, ומחכים לשעה שבה תסתיים המשמרת שלהם. נכון, ישנם גם אנשים רבים שלא מרוצים ממקום מגוריהם וחיים שם בחוסר ברירה במשך שנים ארוכות, סובלים מהצפיפות, השכנים, הרעש, הרטיבות וכו`.

כל הורה ודאי הבחין פעמים אין ספור בחוסר ההתעניינות אותו מגלים הילדים בשגרה. הצעידה בוקר בוקר לאותו בית הספר, אל אותה הכיתה הצבועה באותו צבע שהייתה צבועה בו אתמול. אף הילדים הם אותם ילדים שהיו אתמול ושלשום ולפני שלשום, כבר אלפי שנים, סליחה, אלפי דקות. כל זה פשוט משעמם אותם.

בסופו של יום הם שבים לאותו בית, עם אותם המשחקים, אותה ארוחת צהרים, אמא עייפה, וערימה של שיעורי בית בחשבון, הדומים להפליא לשיעורי הבית מאתמול ושלשום. גם ארוחת הערב מורכבת מאותו לחם פרוס מרוח בגבינה וזיתים.

קשה שלא להזדהות עם תחושת חוסר העניין שתופסת את הילד פתאום.

כעת יניח הבוגר המשכיל את ידיו למודות הנסיון על מתניו בתנוחת "אני מבין הכל", ויסביר לילד במילים מספר החיים, שככה זה בעולם, לא הכל הולך כמו שרוצים, לא הכל חדש, נוצץ, מבריק ומעורר עניין. עושים גם מה שלא בדיוק מתחשק, ואוכלים גם אם זה משעמם וכמעט נתקע בגרון. חיים עם מה שיש.

הילד אולי ירכין את ראשו בהבנה, ובכך ימנע מעצמו נאום נוסף הלקוח אף הוא מספר החיים של ההורה הבוגר. אולם את מטלותיו ואת סדר יומו העמוס לעייפה, הוא יעביר במלנכוליות, חסר שמחה ורוח חיים צעירה. הוא מודע לכך שממתין לו עוד "יום יבש".

נכון, שמבוגרים רבים הולכים לעבודה בוקר בוקר ולא טוב להם שם, הם עושים את מלאכתם כמי שתקפם שד, ומחכים לשעה שבה תסתיים המשמרת שלהם. נכון, ישנם גם אנשים רבים שלא מרוצים ממקום מגוריהם וחיים שם בחוסר ברירה במשך שנים ארוכות, סובלים מהצפיפות, השכנים, הרעש, הרטיבות וכו'.

כל זה נכון ביחס אל המבוגר, העובד ויודע לתת לעצמו את ההסבר שיגרום לו לראות את מעשיו ופעולותיו כאמצעי. הוא יודע שאם לא יעבוד הוא לא יראה את הצ'ק בסוף החודש, ולא יהיה לו כסף לקנות במכולת, לשלם משכנתא ולרכוש בגדים. לכן, הוא נאלץ לעבוד ומשתדל לשמוח עם מה שהוא עושה, כי זה מה שיש.

לעומתו הילד, שעדיין לא למד לחיות עם מה שיש, והוא עדיין לא נבון דיו, כדי להווכח בתוצאה הברוכה שיפיק כתוצאה מהתמדתו בלימודים ודגירה על שיעורי הבית. הוא מחפש צבע בחיים, השגרה משעממת אותו והוא אינו רואה בה כל ברכה. לא יפלא איפוא שפניו נפולות.

הפתרון לכך הוא "התחדשות", כל הורה ימצא לעצמו את הדברים הקטנים, בהם הוא יכול לשמח את ילדיו ולשבור להם את השיגרה המשעממת כל כך. לפעמים די בעפרון צבעוני חדש כדי להאיר את פניו של הילד בבוקר. לפעמים די בטיול קטן בחיק הטבע, הזמנת אורח, מעדן מיוחד לארוחת הערב, ועוד כהנה וכהנה דברים, קטנים אמנם, אך המשמעות שלהם כ"התחדשות" כריענון חשובה מאד.

וטיפ קטן, לסיום, לנו המבוגרים, שהשיגרה הרוחנית שלנו, אף היא נופלת עלינו לעיתים כמעמסה.

גם לנו חשובה ההתחדשות, לא פחות מאשר היא חשובה לילדינו.
 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע