chiddush logo

בית הכנסת צריך להישאר תמיד פתוח (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 24/5/2010

 דומני   שכמעט    ואין  אדם   שלא  נחשף    לתופעה  הכואבת     שאתאר    כאן.

כמעט  כל  אדם  מגיע  לפעמים  לבתי  כנסיות  ולבתי  מדרשיות,   ומגלה    שהדלת   נעולה,   אין לו  מפתח, והוא  נאלץ  לחכות    בחוץ.

כמעט  כל   אדם  גם נחשף לתופעה  דומה-  אדם  מאריך  בתפילתו,  יותר  משאר  המתפללים,  כאשר  כל  המתפללים   כבר סיימו  את  תפילתם    ויצאו   החוצה-  הוא עדיין רוצה  להמשיך  בתפילתו,   ואולם  גבאי   בית הכנסת  רוצה   כבר  לסגור    את בית הכנסת.

תופעה  זו אינה  ראוייה,

 ואסור  לתת  לה    לקרות.

צריך  להשאיר  את  בתי  הכנסת  ובתי  המדרש  שלנו  פתוחים    בכל  שעות היממה,  או  לכל   הפחות בכל  שעות  היום,  כך  שכל  מבקש  ה'  יוכל  להיכנס    ולהרוות   את צמאונו    לתורה  ולתפילה.

אצטט   כאן קטעים   מתוך  הספר    "האיש  משה"    חלק ב,  עמ'   19

"אחת  התקנות המיוחדות-  דלתות  בית הכנסת  אינן  ננעלטות  לעולם,  כל אדם  יכול  לבוא  בכל  עת   אל  הקודש,  יום  ולילה לא ישבותו, ועד היום  שומרים  על  תקנה  זו".

ואם   הצלחתי  בדברי   הדלים  לעורר    את גבאי בית  הכנסת  לכך  שצריך    שבית  הכנסת  ובית  המדרש  ישאר  פתוח    כל  הזמן-  והיה  זה  שכרי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
gnbutk777 (1/6/2010)
אריאל יש בתי מדרשות שפתוחות כל הזמן(ביום) כי יש שם אנשים המשך כל היום. אבל יש בתי כנסיות שרק בתפילות פתוחות ואף אחד לא נימצא לפני ואחרי בקביעות. וכידוע לך הארץ שלנו לא מושלמת לא כולם שומר חוק תורה ומצוות, ואני בעצמי שמעתי על "פורצים" לבית הכנסת כדי לעשן משהו ,לא יודע מה זה היה אבל באותו בוקר ראינו עשן על התיקרה, וגם אני בטוח שצעירים לא רק מעשנים, אלא גם יחפשו דברים אחרים לעשות. קרה גם באחת מבתי הכנסיות בצה"ל (אגב פתוח תמיד) שעישנו סמים בבית הכנסת.אז לפעמים עדיף לנעול ולא לחלל את הקודש, גם אם זה גורם לצער...
ציורים לפרשת שבוע