chiddush logo

שאלה: וְהִדְלִיקוּ נֵרוֹת בְּחַצְרוֹת קָדְשֶׁךָ ? (4 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי דביר, 27/11/2013

 אנו אומרים בעל הניסים:  וְהִדְלִיקוּ נֵרוֹת בְּחַצְרוֹת קָדְשֶׁךָ .

שתי שאלות:
1. למה הדליקו נרות בחצרות? שידליקו במקום המנורה
2. ולמה בחצרות קדשך ברבים ולא בחצר קדשך?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (4)
mose67 (17/12/2013)
ב''ה

בהמשך להערתי הקודמת, בספר לקוטי שיחות אפשר לעיין באתר 'אוצר הרבי' וכן בהיברו בוקס.
mose67 (11/12/2013)
ב''ה

הרבי מליובאוויטש מאריך בדיוק בנושא זה בליקוטי שיחות חלק כ''ה בשיחה לחנוכה (באידיש - יצא תרגום על הכ''ד החלקים הקודמים, ואולי גם לכ''ה)
יניב (29/11/2013)
ז"א הכוונה לקודש (ששם המנורה) שהוא בתוך החצרות, שהבניין של המקדש היה מסביבו חצר, ולכן הדליקו נרות במה שבתוך חצרות קדשך,
יניב (28/11/2013)
ראיתי שהובא : http://www.haoros.com/Archive/index.asp?kovetz=830&cat=3&haoro=3
אלא שלכאורה קשה לומר שמדובר על נרות אחרים שהדליקו שאחרת "חצרות קדשך" יוצא על הבתים- וכי הם קדושים?, ונרות אחרים שהדליקו במקדש זה גם דחוק שממתי מדליקים נרות סתם במקדש ועוד מדוע להדליק לציין הנס? ומניין שעשו כך?
ובפשטות היה ניראה שהכוונה ש"הדליקו נרות" שהם האירו את "בחצרות קדשך", אלא שגם זה קצת דחוק שלא משמע כך בפשט. לכן ניראה שהמקדש מורכב מחצרות בדרגות קדושה שונות (נשים, ישראל, כהונה) והמנורה הודלקה במקדש וניקרא חצרות קדשך שהכוונה שבאחד מהם הודלק, ומה שלא אמרו "חצר קדשך" ניראה שזה בא לרמז על הסברו של מרן גדול הדור הגר"ש גורן זצוק"ל שהמעלה במנורה היא שבלעדיה אין לעבוד בעבודות שבפנים, וחניכה לזה חלה ע"י הדלקת המנורה, ומימלא מובן שבמנורה התקדש כביכול הפנים, ולכן רומז "חצרות קדשך" שיש השפעה של קדושה לקודש ולקה"ק, וזהו "הדליקו נר
(להמשך התגובה לחץ כאן )

ציורים לפרשת שבוע