chiddush logo

שירים להורדה

נכתב על ידי לזכות, 23/3/2014

 הורדת שירים - הורדה ישירה

 

 

 

להורדת השיר "מזמור לתודה" של אהרון סגל, מתוך אלבומו "אור האורות", הקליקו כאן. להורדת השיר "אנא בכח", מתוך אלבומו הבא, הקליקו כאן (לחצו על הכפתור הימני בעכבר, ואז SaveTarget as או "שמירת יעד בשם"). האזנה נעימה!

בשיא ההצלחה, במסגרת הרכב הטראנס המצליח MFG, הגיעו לאהרון סגל איתותים שונים. כשהוא ושותפו ליצירה, גיא צוקרל, ישבו ליצור מוזיקה חדשה - בדרך כלל בערבי שבת - המחשבים והסינתיסייזרים קרסו פעם אחר פעם. הקשיים צצו גם בנסיעות, בתקלות שונות ובתחושות הלא נוחות שצפו בסגל במסיבות יום שישי שבהם הופיע צמד הטראנס. הצעד הראשון של סגל היה לומר לשותפו "גיא, בוא נפסיק לכתוב חומרים חדשים בשבת. משמיים לא נותנים לנו". הצעד השני היה התחברות לשני חברים שחזרו בתשובה ונתנו לו לשמוע שיעורים של הרב שלום ארוש. משם המשיכה ליהדות הייתה קצרה במיוחד. "בימים הראשונים לא הבנתי מה קורה סביבי בבית הכנסת, אבל לאט לאט מתחזקים באמונה, לומדים עוד הלכות, מבינים איך הדברים עובדים, ובעיקר מבינים מה הכיוון הנכון בחיים", מסכם סגל.
 
אלבום הבכורה של אהרון סגל, "אור האורות", ממחיש היטב את עולמו הפנימי כיהודי מאמין. האלקטרוניקה עדיין מככבת כאן בליווי כינורות ממיסים, והשירים מורכבים בעיקר מטקסטים מהמקורות ("מזמור לתודה", "חי העולמים", "עוז והדר", "ברכת הכהנים" ועוד) לצד שירים מקוריים המתארים את עולמו של סגל כחסיד ברסלב אדוק ("אור האורות", "אשרינו" ועוד).
 
סגל, כיום בן 40, נשוי ואב לחמישה, תושב ראשון לציון, עובד כעצמאי בסחר ברכיבים אלקטרוניים, חזר בתשובה לפני 12 שנים. עד אז עיקר עיסוקו היה בעיקר בצמד הטראנס MFG (שראשי התיבות שלו רמזו כבר אז על הכיוון העתידי - Message From God). הצמד הופיע ברחבי העולם, כולל בארה"ב, יפן, יוון, מדינות אירופה ועוד, ושחרר חמישה אלבומים - האחרון שבהם יצא בתקופת התשובה של סגל וכלל אלמנטים יהודיים שנועדו לקרב את המאזינים.
 
"הייתי חילוני לגמרי", מספר סגל על גלגולו הקודם. "להמחשה, הייתי גם מנגן ואוכל ביום כיפור. החלום שלי היה מאז ומתמיד להקים הרכב מוזיקלי ולפרוץ איתו. תמיד היו לי בראש כל מני רצונות. נמשכתי לסוג מוזיקה אלקטרונית-אפלה. ניסיתי כל מני דברים אלקטרוניים עד שבא חבר והשמיע לנו מוזיקת טראנס. הרוב לא דיבר אליי, זה היה נשמע לי רכרוכי מדי. אבל בסופו של דבר שמעתי קטעים מורכבים. זה כבר משך אותנו פנימה. יצרנו כמה טראקים, ניגשנו לחברת התקליטים פונוקול ויצאנו עם חוזה לשלושה אלבומים. האלבום הראשון יצא בשנת 95 והופץ במדינות רבות בעולם. כך המשכנו עם אלבומים נוספים, ויחסית נחשבנו להרכב מצליח".
 
ואז, כאמור, הגיעה הפרישה. שותפו של סגל קיבל זאת בלית ברירה, והשניים סיכמו שהוא יוכל להמשיך להופיע תחת השם MFG. כעבור תקופה הם חזרו לעבוד ביחד על האלבום החמישי, שהיה מן מיקס לא אופייני בין טראנס לבין יהדות. "בדיעבד לא הייתי מוציא את האלבום הזה", מודה סגל. "הייתי צריך לעשות אלבום כשר ורגיל במלוא מובן המילה. לא היה פשוט להכין את זה בסגנון אלקטרוני, עבדנו יותר מדי קשה בשביל משהו שלא כל כך פרץ. יכולתי לעשות אלבום ביותר קלות, נחת וסיפוק אלבום רגיל, לא טראנסי. פשוט אז לא חשבתי בכלל שאני יכול לפנות באופן מובהק לקהל הדתי".
 
למרות הכישלון היחסי של אותו אלבום החל סגל לעבוד ב-2009 על אלבום הבכורה שלו "אור האורות". בהתחלה העבודה הייתה על שיר או שניים, ללא כוונה לאגד אותם לדיסק שלם, אולם בהמשך השירים החלו להיערם ולהצטבר. סגל כבר ראה באופק איך הוא מגשים חלום ומלביש כינור על כל הקטעים האלקטרוניים. "בשבילי זו הייתה ממש סגירת מעגל", הוא מספר. "כחילוני אהבתי לשמוע הרכבי טראנס עם כינורות, והנה פתאום אני בעצמי עושה את זה, ועוד בצד הקדושה. זה היה סיפוק אדיר בשבילי".
 
"אור האורות" יצא לפני כשנה, ובינתיים לא זכה להפצה מסודרת. כיום מתחילה ההפצה שלו באופן רשמי, ובמקביל סגל כבר עובד על אלבומו השני, שממנו שוחרר כסינגל "אנא בכח" בביצוע אלקטרוני-ספרדי. "תמיד הייתי מוזיקלי, מאז שאני זוכר את עצמי", הוא מסכם. "תמיד ניגנתי, תמיד כתבתי. לא נראה לי שזה יעצור. וברוך השם, אני שם לב שכל פעם שאני ניגש ליצור מוזיקה - הקב"ה נמצא איתי ועוזר לי להוריד דברים יפים לעולם".

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע