chiddush logo

השילוש של : "אראך"

נכתב על ידי משה אהרון, 31/10/2022

 בס"ד.


השילוש של : "אראך"
====================,

"אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ"

במקומות לא מעטים טענו  : כי התורה החלה באות "ב" משום שהאות : "א" מיוחדת סימולטנית גם לאלוהים וגם לאדם. 
 והנה בסיפא הנ"ל של הפתיח לפרשת לך לך.
  כשמדובר באינטרקציה ההיסטורית  הראשונה שבין אלוהים לאדם - 
 בין הקב"ה לאברהם.
 האות "א" "מככבת" בכל מילה.
 ובמילה "אראך" "מככבת" אף פעמיים .
 לסמן כי במילה זו יש ייחוד מיוחד,הקשור באותה האינטרקציה המיוחדת,שבין אלוהים לאדם.
 הנה כי כן, כשמפי הגבורה נשמעת מילה אופרטיבית כמו : "אראך" כי אז וודאי נשמעת מהות רבת אנפין. שכל מילה מפי הגבורה שולחת אלפי זיקים  של אור ומשמעויות אין ספור.
 הנה אם כן, מה יש בה בזו המילה : 
"אראך".
 לנו הוחוורו לפחות שלושה מובנים שונים.
  או שלוש מהויות שונות .
 
הראשונה :  כמשמעה שבפשט, הארץ אשר אראה לך
------------
השנייה  : הארץ  אשר אראה אותך בה בראייה מיוחדת
-------------
 ואפקטיבית של חיבור.
 בגלל  איכותה ואופייה המיוחד של הארץ.
 והשלישית  : הארץ אשר אראה לך בהתגלות  . דהיינו
---------------- 
 ארץ שבה מעדיף הקב"ה להתגלות לבניו אהוביו.

הנה כי כן, זו כנראה גם הסיבה : מדוע מילות התורה אינן מנוקדות . כי הניקוד מצמצם. ויש והתורה מבקשת לברוא במילה אחת הרבה עולמות של משמעות.
  על רקע זה ,אולי גם יובן מקרא נוסף שבו נאמר :
 שעיני ה' בה בארץ מראשית שנה ועד אחרית שנה.
 עיני הקב"ה שבארץ ישראל . לקיים גם כאמור את המשמעויות הרבות של : "אראך".
 זו גם הסיבה שארץ ישראל כשושבינה לברית שבין ישראל לאלוהיו, משמשת היא גם סדן הכפרות שהיא נקנית בייסורין.
 שלפיכך גם נאמר : "וכיפר אדמתו עמו" .
והיא גם מקום המשכן וביתם של 
 ה"דוד והרעיה".......

פינת
 ה"כלישעה".

 השמחה
===========.
השמחה היא כעין ברק של תקוה
 וקמצוץ תוחלת לעתיד.

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע