chiddush logo

מי שנעקד למזבח לא אהב קורבנות. (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 23/11/2022

בס"ד. 


מי שנעקד למזבח - לא אהב קורבנות
==========================.

וַיִּגַּשׁ, וַיִּשַּׁק-לוֹ, וַיָּרַח אֶת-רֵיחַ בְּגָדָיו, וַיְבָרְכֵהוּ; וַיֹּאמֶר, רְאֵה רֵיחַ בְּנִי, כְּרֵיחַ שָׂדֶה, אֲשֶׁר בֵּרְכוֹ יְהוָה.  כח 
 
מדוע אהב יצחק את עשיו  ?
 "כי ציד בפיו".
 שצד בשביל לאכול ולהאכיל בני אדם.
 ולא בשביל קורבנות לאל - בדמות מאכולת אש.
 וזה גם הסיפור מאחורי הנשיקה שמבטאת את אותה האהבה
 את עניין הריח - ריח השדה כתנגודת לריח הניחוח של הקורבן.
 
הנה כי כן ,יש ריח שדה ויש את האיפכא את ריח הקורבנות ותחליפהם 
 כל אותם העניינים המרחיקים את האדם מהשדה  ומייעודו
 להוציא לחם מהארץ. ולהיותו מנותק מהארץ להסתופף אך באוהלים
 יצחק העדיף את עשו שהיה קרוב לשדה ולעשבים שבו ,שצד כדי לאכול ולהאכיל בני אדם.
 אומנם נסחף להלעיט עצמו בכל אוכל מזדמן. וגם לא היה לו בראש חזון של בן ממשיך...
 אך עשיו לעולם לא צד בכדי להקריב קורבנות.
 וכאמור זה מה שגרם ליצחק לאהוב אותו יותר.
 שיצחק הטראומטי שנעקד כאמור למזבח לא אהב את תורת הקורבנות.
 אהב הוא את הקורבן לארץ לעבוד את האדמה להוציא ממנה לחם
 
הנה כי כן ,זה גם פשר המילה הדומיננטית : "ראה" .  [ראו ציטטה לעיל].
מילה שביקש יצחק להפנות לכל איש מישראל עד סוף כל הדורות.
 לאמור :   ראו בניי, שתהיו נודפים ריח של שדה :
תערובת ריחות של  :יזע, אבק וצמחים
 ולא ריח  מזבחות של חלבי דמים ובשר חרוך.
 זו אם כן ,קריאתו של יצחק לדורות ..
 וליבי אומר לי שגם הקב"ה עצמו אימץ את אמרתו זו 
 של יצחק
 
"והיה....."
  "והאומר....".
 
משה אהרון 
 להיות ספון אך האוהלים

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (23/11/2022)
עוד באותו העניין עוד " מעקת העקדה"
משה אהרון , (23.11.2022)
============================
שאלתם עצמכם פעם מדוע כשהמלאך עצר את אברהם מלשחוט את בנו
וזימנו לו כתחילף איל שנאחז בסבך.
מדוע אברהם הלך לבדו לקחת את האיל ולהקריבו בעצמו בלבד.
איפה היה יצחק ?
יצחק ההמום אחוז בעתה עמד בצד.
ואמר לעצמו מי שביקש זה עתה לשחוט אותי.
אינני נכון להשתתף עימו אפילו בשחיטת בהמות .
יותר מז קראו את ההמשך של מקרא העקדה .
יצחק הכועס לא נמנה עם השבים יחדין לבאר שבע.
הבדיל עצמו מהחבורה ונשרך אחוריהם אבל וכעוס

משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע