chiddush logo

ה' הוא האלהים

נכתב על ידי izikm18, 11/8/2023

 ד 

ד״ת להפטרת פרשת קרח תשפ׳ג 
ה״ הוא האלוהים 
---------------------------------------------------------------------------------
בהפטרת השבת עם ישראל ממליך את שאול למלך עליהם , אך האם הדבר באמת רצוי לפני ה״? 
שאול מציין את העובדה שלאחר יציאת מצרים ועלית ישראל לארץ הברירה ,הם שכחו את ה״ והלכו אחרי התוהו ,ועבדו לא עלינו אלילים , ה״ ברחמיו כפ״ס ״ חשך שבתו שונא בנו ״ העניש את ישראל והם בתמורה חזרו למוטב ... חטאו וחוזר חלילה ....האם דרוש לנו מלך כיום?
כתשובה שאול אומר להם״הלא קציר חטים היום אקרא אל ה ויתן קולו. ומטר וראו כי רבה רעתיכם אשר עשיתם בעני ה״ לשאול לכם מלך ״, כתגובה הקב״ה  מוריד מטר והעם מבקש את סליחתו מ ה״ וחוזר למוטב, המלבים מסביר את עניין הגשם ,ירידתו בעתו היא ברכה ושלא בעתו בקיץ היא קללה ,כך גם בקשתם למלך אנושי היא כבגידה בה ״ ! .
עלינו לדעת כי ה הוא האלהים ואדוני האדונים ,האל הגבור והנורא , קונה שמיים וארץ , אך אם נשים  למילים אלו  , מימי הוא קונה את שמים והארץ ?? הרי הכל שלו והוא  הכל!
רבנו בחיי מסביר, הקב״ה הוציא יש מאין , הארץ נבראה מתוהו  ובוהו , הקניין האם למעשה בהגבהה ,הקב״ה הגביה את שהשמיים שהם הרקיע , זהו הקניין ,שכינת עוזו בגבהיי מרומים ,הקנין הם גם נתינת ארץ ישראל לעם היהודי , ובתמורה עליהם לעבוד את ה ׳ במלא עוזו , כל דבר שאנו רואים בעולם ,לא משנה מה .. פרח ציפור כסא או ארון , נבראו על ידי הקב״ה גם שנעשו ע״י האדם ,הוא שליחו להוצאת הפריט לפועל, כל פעולה שלנו ,אם היא טובה היא בוראת מלאך טוב ,ולהפך אם עושים עברה , כל מצוה גורמת נחת רוח לה״ ומקרבת את בנין המקדש ומעריפה טוב עלינו , הקב״ה רוצה שנעבד אותו בלי מתווכים ,אלא ישירות לדבר  איתו ! בכבבוד הראוי ,כמו שלא הייתם רוצים מתווכים בקשר עם בת זוגכם ..הקב״ ב החתן וישראל הם הכלה ,כשם שביניהם אין מתווכים כך גם בקשר עם הקב״ה !  ראיה מכך היא המלכת הקבה עלינו בראש השנה עם תקיעת השופר , אך האם אנו מממשים את המלכה זו בשאר ימות השנה ,האם אנו המתנהגים אליו כמלך כשם  שהיינו מתנהגים למלך בשר? לא !  העניין הוא שמלך בשר ודם נראה לעין והדבר יוצר רתיעה והערצה , אנו יודעים שהקב׳ה קיים ,אך לא רואים אותו ,״ כי לא יראני האדם  וחי״ ,אך הוא לא מקפח אותנו ! אנו רואים את הקב״ה כל רגע כמו שציינתי לעיל .בכל דבר. פרח, ציפור,עצים ,בעלי חי  ,וכמובן אנו בני האדם כשצלם ה״ בנו , אך עלינו לשאוף לראות את אורו של ה׳ , רוצים להתברך בטוב? רוצים לראות את המלך ממש??  ?? התמידו  בקיום המצוות גם שקשה ותעלו בקודש ,כי עם  מי שעולה בקודש אי אפשר להתווכח איתו  !! או. נסו להתווכח עם הקב״ה ... חזקו ואמצו עם ישראל !!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע