chiddush logo

חשוב לדעת, במקררי ימינו לא מספיק "לכבות את האור" לפני שבת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/8/2023

ככל שחולף הזמן והטכנולוגיה מתקדמת, מתעוררות שאלות הלכתיות נוקבות לגבי שימוש במוצרים אלקטרוניים וטכנולוגיים בשבת. גם המוצרים השימושיים ביותר, והיום יומיים ביותר, מצריכים ידע הלכתי וטכנולוגי לגבי השימוש בהם בשבת. בולט מבין כולם הוא המקרר לשבת... שהרי מדובר אולי במוצר הבסיסי ביותר במטבח השבתי (אפילו הפלטה לא מגיעה לחשיבות קירור המזון בשבת).

ורבים מאיתנו שואלים- איך ניתן  להשתמש במקרר אלקטרוני מודרני בשבת, מה בדיוק צריך לעשות... ומה צריך לדעת.

שאלנו בעניין את המומחים- אנשי "משמרת השבת",  אגודה העוסקת בהיבטים השונים של שימוש במוצרים אלקטרוניים בשבת. ובכלל בנושא השבת בעידן הדיגיטלי שלנו.

לדבריהם, במקררים רבים מאוד בעידן שלנו, יש לחצני דלת  שמפעילים באופן ישיר ומיידי מערכות רבות במקרר- כגון מאוורר, מערכת אלקטרונית לספירת פתיחות, נורות ביקורת, שינויים בכרטיס הפיקוד, מנגנון לבדיקה כמה זמן הדלת פתוחה (כדי להתריע על זמן ממושך מידי) ועוד... בחלק מהמקרים לחצנים אלו לא נראים לעין, הם שקועים בדפנות המקרר ומופעלים בעזרת מגנט, כך שאין אפשרות לראותם. רק טכנאי בעל ידע מתאים יכול לדעת היכן נמצא המגנט ואיך לנטרל אותו.

לכן, נוצר צורך  בכרטיס פיקוד מיוחד המותאם לשבת. תפקידו של הכרטיס האלקטרוני המיוחד הזה הוא למנוע את הפעלת כל הלחצנים והחיישנים השונים שמגיבים לפתיחה או סגירה של הדלת. לא רק כיבוי האור, אלא גם את החיישני טמפרטורה הדיגיטלים.  תכנון ובניה של מערכת כזו מצריכים ידע טכני והלכתי רחב. ניתן לומר שבמקררים המודרנים התקן שבת כזה הוא הכרח...

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע