chiddush logo

סגולותיו של ה"נר השמיני"....

נכתב על ידי משה אהרון, 8/12/2023

בס"ד.


סגולותיו של הנר השמיני  כסגולותיו של היום השמיני.
--------------------------------------------------------------------------.
 סגולותיו של האור - אור הנרות ה"נערם" ביום השמיני . הוא כסגולותיו של היום השמיני שבפרשת שמיני [ויקרא] .היום השמיני הוא גולת הכותרת של הבריאה, שהרי ביום השביעי  שבת הקב"ה ממלאכת הבריאה  בשלמות האלוקית הראויה :לקדושה ולברכה .
 והנה, מה נותר לו לכאורה לקב"ה....
 אלא לייחל גם למפעלו של היום השמיני ....
אותו  שהאדם ממלא בו תוכן ועד לשיא של התחברות האדם עם האלוהים .
ועד לשיא השאים של התגלות ושמחת עולם שבאה לאדם בהתגלות כאמור :
  בבחינת : "וירונו".
 הנה אם כן ,היום השמיני אשר ניצת ב"נר השמיני", הוא כאמור  : "יום האדם".
  ואשר בו מצווה האדם לממש את ייעודו במסגרת המנדט של : "אשר ברא לעשות ". 
אושרו של עולם בא בעשיית האדם ביום השמיני, עשייה אשר משלימה את הבריאה לכלל ייעודה המלא.  [למשל ברית המילה]
 כל הפתיח כאמור, נכתב,להציע  את ההנהגה הבאה:
 לעשות מנהג לחבר בין שבעת ימי הבריאה והיום השממיני כאמור עם שמונת נרות חנוכה.
 וכיצד  ?
 לאחר כל הדלקה להוסיף ולקרוא את הפסוק האחרון  של הבריאה באותו היום  ואשר בו מופיעים המילים  :"ויהי ערב ויהי בוקר יום.... [יום אחד ועד ליום השישי]. 
דהיינו שכל נר מוסיף ומערים אור ההופך כל "ערב" - ל"בוקר".....
בנר שביעי לקרוא כל הפסקה של ויכולו השמיים ועד לסיומת של : "אשר ברא לעשות .
 והנה ביום השמיני  בנר השמיני הייתי מציע לקרוא לאחר ההדלקה את הפסוקים הבאים מפרשת שמיני [בתוספת של דברי התורה על חג שמיני עצרת]

מפרשת שמיני :
------------------------

וַיְהִי, בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי, קָרָא מֹשֶׁה, לְאַהֲרֹן וּלְבָנָיו--וּלְזִקְנֵי, יִשְׂרָאֵל.  ב וַיֹּאמֶר אֶל-אַהֲרֹן, קַח-לְךָ עֵגֶל בֶּן-בָּקָר לְחַטָּאת וְאַיִל לְעֹלָה--תְּמִימִם; וְהַקְרֵב, לִפְנֵי יְהוָה.  ג וְאֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, תְּדַבֵּר לֵאמֹר:  קְחוּ שְׂעִיר-עִזִּים לְחַטָּאת, וְעֵגֶל וָכֶבֶשׂ בְּנֵי-שָׁנָה תְּמִימִם לְעֹלָה.  ד וְשׁוֹר וָאַיִל לִשְׁלָמִים, לִזְבֹּחַ לִפְנֵי יְהוָה, וּמִנְחָה, בְּלוּלָה בַשָּׁמֶן:  כִּי הַיּוֹם, יְהוָה נִרְאָה אֲלֵיכֶם.

יִּקְחוּ, אֵת אֲשֶׁר צִוָּה מֹשֶׁה, אֶל-פְּנֵי, אֹהֶל מוֹעֵד; וַיִּקְרְבוּ, כָּל-הָעֵדָה, וַיַּעַמְדוּ, לִפְנֵי יְהוָה.  ו וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה תַּעֲשׂוּ--וְיֵרָא אֲלֵיכֶם, כְּבוֹד יְהוָה.

וַיִּשָּׂא אַהֲרֹן אֶת-יָדָו אֶל-הָעָם, וַיְבָרְכֵם; וַיֵּרֶד, מֵעֲשֹׂת הַחַטָּאת וְהָעֹלָה--וְהַשְּׁלָמִים.  כג וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן, אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד, וַיֵּצְאוּ, וַיְבָרְכוּ אֶת-הָעָם; וַיֵּרָא כְבוֹד-יְהוָה, אֶל-כָּל-הָעָם.  כד וַתֵּצֵא אֵשׁ, מִלִּפְנֵי יְהוָה, וַתֹּאכַל עַל-הַמִּזְבֵּחַ, אֶת-הָעֹלָה וְאֶת-הַחֲלָבִים; וַיַּרְא כָּל-הָעָם וַיָּרֹנּוּ, וַיִּפְּלוּ עַל-פְּנֵיהֶם.

גם אם לא תתקבל ההנהגה כאמור, די גם להגות ולחשוב על הדברים  במתכונת האמורה לחבר בין הדבקים.......

משה אהרון


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה