chiddush logo

וְהַמַּשְׂכִּלִים--יַזְהִרוּ, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ; (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 5/2/2024

 בס"ד.


וְהַמַּשְׂכִּלִים--יַזְהִרוּ, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ; 
=============================
ולמתעביי לא תהי תוחלת ותקווה.
 שבגאולת הקץ יתבררו כל האמיתות  וזוהרם  של המכונים ולא בכדי : "משכילים" יזהיר כזוהר הרקיע . ולא של כל אותם המתגדרים בתוארים שונים :
 רבנים, אדמורים וצדיקים.
 בואו הנכם מוזמנים לשוטט בפרק החותם של ספר דניאל - פרק י"ב.
  והסכיתו בבקשה להערותיי שבזה :

 מדוע בפרק חשוב זה שמשרטט את מועד הקץ אין זכר מפורש לתורה.
 מדוע כל ה"אשראי ניתן ונותר אך לשניים  : 
"משכילים" ו"מצדיקי הרבים".
 איפה הרבנים,האדמורים וה"צדיקים".
 הנה אם כן :"מילון קצר" :

 "משכילים" = אותם אשר משכילים ליידע את ה'. אותם שחושפים
 פנים חדשים ומפתיעים בתורה.
 "מצדיקי הרבים" = אותם אשר מצדיקים את כלל עמך ישראל ואפילו אותם שנראים :"חוטאים". - אותם שפועלים ללא לאות לאחדות העם ויהיו מי שיהיו "
"יאור" - יה- אור = תורה.

 הנה לעת קץ יהיו שלושה שניים  בקצוות היאור = התורה אחד מהשפה החרדית ואחד מהשפה החילונית .
 והנה שניהם אינם רלוונטיים לעת הקץ . הרלוונטי הוא אותו  העטוף "בבד" אותו שמתייחסים אליו כאל : "הוגה בדים"
 הנה אם כן זה האיש שבאמצע ממש מעל ליאור  הוא ותורתו רלוונטיים לעת הקץ.
 הנה כי כן אלו יסודות חזון הקץ על פי דניאל :
 א.

תרבה דעת.

ב.
פרשנותה החדשה של התורה תהא ביסוד של "השכלה" של :"וידעת היום" בדעת חדשה של העת לפיכך "תופשי התורה הקלאסיים וארכאיים עיתם פסה....

ג.

"יד תנפץ "עם הקודש"

 ידי המשכילים תנפץ את ההאגדה של "עם הקודש". כל האקרשת המדומה כי  :"יראי ה'" של היום הם "עם הקודש" תתנפץ והמה יכלו  כל אותם שירדו לכלל  : רשעים
 וכאילו לחדד עניין זה יותר נאמר בסוף :

יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ, רַבִּים, וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים, וְלֹא יָבִינוּ כָּל-רְשָׁעִים; וְהַמַּשְׂכִּלִים, יָבִינוּ. 










דניאל פרק יב

א וּבָעֵת הַהִיא יַעֲמֹד מִיכָאֵל הַשַּׂר הַגָּדוֹל, הָעֹמֵד עַל-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְהָיְתָה עֵת צָרָה, אֲשֶׁר לֹא-נִהְיְתָה מִהְיוֹת גּוֹי עַד הָעֵת הַהִיא; וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ, כָּל-הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר.  ב וְרַבִּים, מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת-עָפָר יָקִיצוּ; אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם, וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם.  {ס}  ג וְהַמַּשְׂכִּלִים--יַזְהִרוּ, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ; וּמַצְדִּיקֵי, הָרַבִּים, כַּכּוֹכָבִים, לְעוֹלָם וָעֶד.  {פ}
ד וְאַתָּה דָנִיֵּאל, סְתֹם הַדְּבָרִים וַחֲתֹם הַסֵּפֶר--עַד-עֵת קֵץ; יְשֹׁטְטוּ רַבִּים, וְתִרְבֶּה הַדָּעַת.  ה וְרָאִיתִי אֲנִי דָנִיֵּאל, וְהִנֵּה שְׁנַיִם אֲחֵרִים עֹמְדִים:  אֶחָד הֵנָּה לִשְׂפַת הַיְאֹר, וְאֶחָד הֵנָּה לִשְׂפַת הַיְאֹר.  ו וַיֹּאמֶר, לָאִישׁ לְבוּשׁ הַבַּדִּים, אֲשֶׁר מִמַּעַל, לְמֵימֵי הַיְאֹר:  עַד-מָתַי, קֵץ הַפְּלָאוֹת.  ז וָאֶשְׁמַע אֶת-הָאִישׁ לְבוּשׁ הַבַּדִּים, אֲשֶׁר מִמַּעַל לְמֵימֵי הַיְאֹר, וַיָּרֶם יְמִינוֹ וּשְׂמֹאלוֹ אֶל-הַשָּׁמַיִם, וַיִּשָּׁבַע בְּחֵי הָעוֹלָם:  כִּי לְמוֹעֵד מוֹעֲדִים וָחֵצִי, וּכְכַלּוֹת נַפֵּץ יַד-עַם-קֹדֶשׁ--תִּכְלֶינָה כָל-אֵלֶּה.  ח וַאֲנִי שָׁמַעְתִּי, וְלֹא אָבִין; וָאֹמְרָה--אֲדֹנִי, מָה אַחֲרִית אֵלֶּה.  {פ}
ט וַיֹּאמֶר, לֵךְ דָּנִיֵּאל:  כִּי-סְתֻמִים וַחֲתֻמִים הַדְּבָרִים, עַד-עֵת קֵץ.  י יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ, רַבִּים, וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים, וְלֹא יָבִינוּ כָּל-רְשָׁעִים; וְהַמַּשְׂכִּלִים, יָבִינוּ.  יא וּמֵעֵת הוּסַר הַתָּמִיד, וְלָתֵת שִׁקּוּץ שֹׁמֵם--יָמִים, אֶלֶף מָאתַיִם וְתִשְׁעִים.  יב אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה, וְיַגִּיעַ:  לְיָמִים--אֶלֶף, שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שְׁלֹשִׁים וַחֲמִשָּׁה.  יג וְאַתָּה, לֵךְ לַקֵּץ; וְתָנוּחַ וְתַעֲמֹד לְגֹרָלְךָ, לְקֵץ הַיָּמִין.


משה אהרון


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (5/2/2024)
בס"ד.
אל תטעו : "משכילים" ממש כמו היום מושג רחב ורבגוני

דניאל א, ד
יְלָדִ֣ים אֲשֶׁ֣ר אֵֽין־בָּהֶ֣ם כׇּל־(מאום) [מוּם֩] וְטוֹבֵ֨י מַרְאֶ֜ה וּמַשְׂכִּילִ֣ים בְּכׇל־חׇכְמָ֗ה וְיֹ֤דְעֵי דַ֨עַת֙ וּמְבִינֵ֣י מַדָּ֔ע וַאֲשֶׁר֙ כֹּ֣חַ בָּהֶ֔ם לַעֲמֹ֖ד בְּהֵיכַ֣ל הַמֶּ֑לֶךְ וּֽלֲלַמְּדָ֥ם סֵ֖פֶר וּלְשׁ֥וֹן כַּשְׂדִּֽים׃.

דניאל א, יז
וְהַיְלָדִ֤ים הָאֵ֨לֶּה֙ אַרְבַּעְתָּ֔ם נָתַ֨ן לָהֶ֧ם הָֽאֱלֹהִ֛ים מַדָּ֥ע וְהַשְׂכֵּ֖ל בְּכׇל־סֵ֣פֶר וְחׇכְמָ֑ה וְדָנִיֵּ֣אל הֵבִ֔ין בְּכׇל־חָז֖וֹן וַחֲלֹמֽוֹת׃


ישעיהו מד, יח
לֹ֥א יָדְע֖וּ וְלֹ֣א יָבִ֑ינוּ כִּ&#
(להמשך התגובה לחץ כאן )

ציורים לפרשת שבוע