מדוע קרוי המשכן - משכן העדות     
 
                
- הלוחות הם ה"עדות". שעצם היותם שניים יחדיו במשכן , מעידים הם על קיומה של הברית בין ישראל לאלוהיומשה אהרון , (14.03.2024) - בס"ד. 
- הלוחות קרויים : "עדות" . ועל כך יש פסוקים מפורשים .שגם הם עדות לברית שבין ה' לעמו .לפיכך היו הם שניים מחוברים :לוח הראשון המסמל את הקב"ה והלוח השני את עמו. הנה אם כן ,שני הלוחות המחוברים מסמלים את קיומה של הברית . והם הם העדות לקיומה האפקטיבי של הברית. 
- והנה מה ברור יותר מכך ,שהמשכן המסמל את שכינת האלוהים בקרב עמו, שמשכן זה יכונה על שם העיקר שבו - ה"עדות כאמור. המסמלת את הברית . 
- העדות כאמור היא עיקר המשכן . והמשכן חייב שייקרא על שם עיקר זה. 
- חלילה בלעדיה של העדות .הברית מופרת ואין כל סיבה להמשך קיומו של המשכן. והוא כגלום בשמו "מש- מכאן" - להיותו איננו. 
- הנה כי כן, סיבה נוספת להיותו קרוי "משכן העדות" שעצם קיומו מעיד על קיומה ותקפותה של הברית .לפיכך גם מטעם נוסף זה קרוי היה "משכן העדות . שכאמור עצם קיומו מעיד על שלום בית בין ישראל לאלוהיו. ואישושה של הברית כרלוונטית גם בחיבורם של הלוחות שבארון - כעדות . העלמותו של המשכן כאמור מעידה על הפרת הברית ועל ניתוק בין הצדדים. כך נעלם המשכן ואיננו. 
- וכך נחרבו שני בתים....... 
 משה אהרון



