chiddush logo

תספורת ומוסיקה בערב שבת כשל״ג בעומר יוצא במוצ״ש.

נכתב על ידי שי טחן, 22/5/2024

 

תספורת ומוסיקה בערב שבת כשל״ג בעומר יוצא במוצ״ש.

הרב שי טחן

שאלה.

שמעתי בשיעור מרב בקהילה שמותר להסתפר בערב שבת כשל״ג בעומר יוצא ביום ראשון, אבל אחרים אמרו לי שאסור להסתפר בערב שבת. אשמח אם תוכלו לעשות לי סדר בזה. וגם ארצה לדעת אם שאר המנהגים כמו שמיעת מוזיקה מותרים בערב שבת.

שלום לשואל.

אכן שני הדיעות הנ״ל הינם שני מנהגים שונים בין הספרדים והאשכנזים.

הנה השולחן ערוך שהספרדים הולכים על פי פסקיו כתב (סימן תצג ס״ב): ״נוהגים שלא להסתפר עד ל"ג לעומר,  שאומרים שאז פסקו מלמות, ואין להסתפר עד יום ל"ד בבקר אלא א"כ חל יום ל"ג ערב שבת שאז מסתפרין בו מפני כבוד השבת״. וכיון שהשנה ל״ג בעומר לא חל בערב שבת אלא במוצאי שבת לכן יש לספרדים לחכות מלהסתפר עד יום ל״ד בעומר בבוקר (וכן כתב בכף החיים ס״ק לב).

אולם האשכנזים יכולים להסתפר מערב שבת ביום ששי בבוקר כדברי הרמ״א שסבר שבשנה רגילה מסתפרים בל״ג בעומר, וכשחל ל״ג בעומר ביום ראשון נוהגים להסתפר ביום ששי לכבוד השבת.

וכל הנ״ל לגבי תספורת שנעשית לכבוד שבת קודש, אולם שאר מנהגי העומר וכגון שמיעת מוזיקה נוהגים לחכות עד ל״ג בעומר ואין להם קשר אם מה שהתירו לכבוד יום השבת.

ועוד יש לדעת שאף שהספרדים מחכים עד ל״ד בעומר על מנת להסתפר כמו שכתבנו לעיל, אולם לגבי שמיעת מוזיקה ושמחה נהגו גם הספרדים להקל כיון שיום זה הוא יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, ורצונו היה שישמחו בזה היום, וכן כתב בילקוט יוסף (ספירת העומר עמוד תנא).

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע