chiddush logo

פרסום בטלגרם לעסקים - מדריך מקיף 2025

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 9/5/2025


בעולם שבו הרשתות החברתיות הופכות להיות יקרות ולפעמים גם רועשות מדי, טלגרם מציעה אלטרנטיבה טרייה, ישירה ובעיקר – כזו שמאפשרת לעסקים להגיע לקהל בלי תיווך של אלגוריתמים מסורבלים. עסקים רבים מגלים שטלגרם היא לא רק אפליקציית מסרים, אלא פלטפורמת קהילה, תוכן ושיווק עוצמתית שמרקיעה שחקים. האפשרות להקים ערוץ עם מנויים, לנהל קבוצות, להשתמש בבוטים ולשלוח תכנים עשירים – כל אלה פותחים לעסק ערוץ ישיר וקבוע ללקוחותיו, מבלי להסתמך על מערכות פרסום רגילות.

 

פרסום בטלגרם דרך ערוצים, קבוצות ובוטים

כדי להצליח בפרסום בטלגרם חייבים להכיר את הכלים המרכזיים. ערוץ בטלגרם דומה לניוזלטר דיגיטלי חד כיווני: רק המנהלים מפרסמים, והקהל מקבל עדכונים ישירות לנייד. זו הבחירה המושלמת לעסק שרוצה להעביר מידע, תוכן, חדשות והטבות בלי "רעשים" מיותרים. לעומת זאת, קבוצה היא מרחב לשיח הדדי, בו הקהל יכול לשאול, להמליץ, להגיב ולחוות את העסק ממקום קהילתי. כאן נולדת תחושת השייכות – לא רק לקנות, אלא להתחבר. ואילו הבוטים הם המנוע הטכנולוגי – הם מסוגלים לאוטומציה, ניהול מנויים, משלוח תזכורות, הפעלת סקרים ואפילו סיוע בתהליכי רכישה ושירות ללקוח.

הצעד הראשון בפרסום בטלגרם הוא פתיחת ערוץ עסקי משלך. מדובר בתהליך טכני פשוט, אך הבחירות הראשוניות הן חשובות: שם הערוץ צריך להיות ברור, מקצועי וקליט, כזה שמייצג את העסק ואת ערכיו. יש לבחור תמונת פרופיל בולטת, לרוב הלוגו, ולהשקיע בניסוח תיאור הערוץ – אותו משפט קצר שיסביר לגולש למה כדאי לו להצטרף. חשוב במיוחד לבחור האם הערוץ יהיה ציבורי (כזה שמופיע בחיפוש) או פרטי (הצטרפות רק דרך קישור ישיר) – בהתאם לאופי העסק ולקהל היעד. אל תשכח לשלב לינקים רלוונטיים אל האתר, הרשתות החברתיות או עמוד מכירה, כדי להוביל את המנויים הלאה.

 

גיוס מנויים – הדרך להניע קהל איכותי לערוץ

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר בפרסום בטלגרם הוא גיוס מנויים איכותיים לערוץ החדש. כאן באה לידי ביטוי השילוב בין העולמות – חשוב לקשר את הטלגרם לכל הנכסים הדיגיטליים של העסק: אתר, דפי נחיתה, ניוזלטרים, רשתות חברתיות ואפילו חתימות במייל. ככל שהכפתור "הצטרפו לטלגרם" יופיע ביותר מקומות כך יגדל גם זרם המנויים. במקביל, ניתן להשתמש בפרסום ממומן מחוץ לטלגרם – למשל, קמפיינים בפייסבוק או גוגל שמטרתם להפנות אנשים ישירות לערוץ. לא פחות חשובים הם שיתופי פעולה – חבירה לעסקים בעלי קהלים דומים, קידום הדדי או המלצות בין ערוצים, כל אלה יכולים להכניס קהל רלוונטי ומעורב. במידה ורוצים להאיץ את הגדילה, אפשר להצטרף לקבוצות רלוונטיות ולשתף בהן את הערוץ (בצורה עדינה ולא אגרסיבית), לערוך הגרלות ותחרויות לתמרוץ הצטרפות, ואפילו לקנות חשיפה בערוצים גדולים שכבר יש להם קהל דומה.

 

מהות התוכן בפרסום בטלגרם – לא "עוד פרסומת"

הסוד של ערוץ טלגרם מצליח טמון באיכות התוכן, לא בכמות המנויים בלבד. בטלגרם, יותר מבכל פלטפורמה אחרת, הקהל מצפה לערך אמיתי: טיפים מקצועיים, עדכונים בלעדיים, מחשבות, מבצעים, מאחורי הקלעים ותוכן שנותן תחושה של "משהו שהוא רק בשבילי". הפנייה צריכה להיות אישית, בגובה העיניים, לא שיווקית באופן בוטה. שילוב של טקסטים קצרים וברורים, לצד תמונות, סרטונים קצרים וגיפים – הופך את הערוץ למעניין וחי. אחת ליום או מספר פעמים בשבוע – תלוי בשוק ובתחום – מספיקה בהחלט; העיקר הוא להיות עקבי, לא להציף ולהשאיר מקום לציפייה לפעם הבאה. כדאי לשלב גם סקרים, שאלות ותגובות – כי המעורבות מגבירה את החיבור והנאמנות לערוץ, וגם נותנת תובנות בזמן אמת על הרצון והצרכים של הקהל.

 

פרסום ממומן בטלגרם – תמונת מצב עדכנית

נכון להיום, טלגרם עדיין אינה מציעה מערכת פרסום ממומן בסגנון פייסבוק או גוגל, אך ישנן אופציות מגוונות לחשיפה ממומנת. הדרך המרכזית היא רכישת פוסטים בערוצים גדולים – בוחרים ערוצים שבהם קהל היעד כבר נמצא, ומבקשים לפרסם שם פוסט שיווקי, המלצה או באנר. חשוב לבדוק מי עומד מאחורי הערוץ, מהי איכות הקהל (ולא להתרשם רק מכמות המנויים), ומהו יחס ההמרות בפועל. בנוסף, כדאי ליצור קשר עם מנהלי ערוצים גדולים או משפיעני טלגרם ולבדוק אפשרויות של שיתופי פעולה, סקירות או קידום הדדי. טלגרם עצמה מתחילה לנסות מערכת פרסום פנימית, אך היא עדיין בשלבי הרצה, בעיקר בערוצים בינלאומיים.

 

פרסום בטלגרם באמצעות אוטומציה וניהול מקצועי

טלגרם הופכת כל עסק ליעיל יותר בזכות כלים אוטומטיים מתקדמים. בוטים מותאמים אישית יכולים לספק ללקוח מידע בשירות עצמי, לאסוף לידים, להפיץ תזכורות ולשלוח הודעות מתוזמנות. עסקים מתחום המסחר האלקטרוני משתמשים בבוטים כדי לעדכן בזמן אמת על הזמנות, מלאים ומבצעים. גם ניהול הקהילה הופך פשוט יותר: אפשר לסנן הודעות, למנוע ספאם, ולהפעיל כללים ברורים – הכל באמצעות בוטים שנבנים בקלות יחסית. עם הזמן, ניתן לייעל ולשפר את תפקוד הבוטים בהתבסס על הצרכים המיוחדים של העסק.

לסיכום, טלגרם מעניקה לעסקים פלטפורמה מתקדמת, חינמית ורב-שימושית, המאפשרת שליטה מלאה גם בתוכן, גם בקהל וגם בנתונים. אם נשקיע באסטרטגיה נכונה – נבנה ערוץ ממותג, נגייס קהל איכותי, נפיק תוכן עשיר וננצל את הכלים הטכנולוגיים – טלגרם יכולה להפוך לאחד הנכסים הדיגיטליים המשמעותיים ביותר של כל עסק. למדיע נוסף על פרסום בטלגרם כנסו לאתר טלגרם אדס

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע