העוגה [המשפט] והקצפת [הצדק]
נכתב על ידי משה אהרון, 25/8/2025
בס"ד.
המשפט [העוגה] והצדק [הקצפת].
-------------------------------------------------
יש דברי תורה כשהם נכתבים , מרטיטים הם את הלב
ויש שגם דמעות נושרות מאליהן .
וכך זה קורה עכשיו ,לאור הזכות לכתוב את
אלה הדברים :
הצדק הוא מיצוי של להפנים משורת הדין .
מימוש ערך העל של : "הטוב והישר".
הוא הוא הקצפת של העוגה ששמה :
ה"משפט".
הנה כי כן המשפט והצדק הם צמד של : "קוממיות" .
של שתי קומות : הראשונה : המשפט.
ומעליה קומת הצדק.
שהצדק הוא הוא הנשמה של המשפט .
משפט ללא צדק, משול : כגוף ללא נשמה.
לפיכך עוד לפני מתן תורה לא בכדי נקרא אברהם אבינו :
"צדק". [מי העיר ממזרח צדק]
שמתוך אותו חוש הצדק ידע להדבק בקב"ה.
והנה על פי פרשתינו ברור, כי כל תכלית השופטים והשוטרים
היא לחתור לאותו הצדק. והם הם שגם נצטוו להיות במרדף תמידי
אחר הצדק.
והנה עוד מוסיפה ומלמדת אותנו התורה :
כי הצדק הראשוני החשוב לה לתורה
כערך על ומנחה : הוא הצדק לעם - כעם .
להיותו תמיד חטיבה אחת - עם אחד ומאוחד
שנאמר : "ושפטו את העם משפט צדק".
לפיכך גם ניצטווינו להשימם את השופטים והשוטרים
דווקא בכל שערי השבטים - באותם החיבורים העדינים
המועדים למחלוקות וחלילה לפרימה.
הנה כי כן ,כשאין אחדות בעם ישראל :
סימן מובהק הוא שהצדק נשמת אפו של המשפט - לא מוצה
והוא לא מתקיים..
הצדק לאור האמור יש והוא גם גובר על משפט התורה, באותם מקרים חלילה שיש סכנה לחורבן והתפוררות וחז"ל חשו בכך בסוף בית שני שאמרו : כי החורבן בא משום שדנו רק על פי דין תורה זנחו את הגמישות של הלפנים משורת הדין - של הצדק .
ובכך הביאו לחורבן ולגלות אלפיים.
הנה כי כן, בהיות הצדק מיצוי כאמור של הלפנים משורת הדין,ככזה הוא גם שייך
למשפחת ה"חסד".
אמור מעתה כי גם אין גאולה בלוא צדקה ומשפט שגם הנביא אומר :
"ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה". ו"בצדקה תכונני"
ולמען עניין זה של הערך הדומיננטי של הצדק אחדות כלל ישראל - כעם אחד ומאוחד.
ראה משה רעיא מהינמא להוסיף בנאום הסיכום שלו במשנה תורה את ערך העל
של הטוב והישר בעיני ה' - .
שמכאן ברור : כי יש גם טוב וישר בעיני ה', שאיננו מופיע בבירור בתורה כציווי קונקרטי.
או אולי מדוייק יותר למקרים קשים שאין בהם מענה ענייני בתורה.
ה"טוב" אם כן - הוא התורה [לקח טוב] ו"הישר" - הוא הצדק.
לסוף הצדק - הלפנים משורת הדין הוא הוא - ה"ישר" בעיני ה'.
ועתה צאו וראו :
גאולת זו האתחלתא המאותגרת ולא בכדי : "בצדק לעם" באחדות העם .
לא תגיע לכלל פירקה - בגאולה השלמה. ללא הפנמת והעשייה של צדק כאמור לעם .
של אחיזה של כל האגפים במידת הלפנים משורת הדין, גם במחיר עצימת עין זמנית מ"המשפט" [התורה] וכמובן בויתורים מכל הכיוונים ......
אלו גם יהיו גם לבסוף מה שקרוי :
"ימות המשיח".
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)