היובל וראש השנה
נכתב על ידי משה אהרון, 19/9/2025
בס"ד.
היובל וראש השנה.
-------------------------------------
הקריאה : "אתם ניצבים היום כולכם..." עונה גם על הערך של : "יום תרועה".
שתקיעת התרועה מאחדת אותנו כולם לכלל "התרועעות" יחדיו של "אחד" אל מול ה' אחד .
שכולנו ניצבים לפני ה' אלוהינו. לברוא כעין : "עולם חדש"
והנה יש לכאורה נושא אחד שעדיין לא פלחה אותו די ,מחרשת הפרשנות . :
הזיקה והקשר שבין היובל לחג ראש השנה .
שלכאורה בשניהם קיימים יסודות זהים.....
ראש השנה והיובל קשרים בעבותות של זכרון ותרועה. - תרועה כפולה.
ראשית לשוב לתור אחר "רועה העולם" [תרו - רועה].
ושנית שכל צאנו ישובו להיות שלמים זה עם זה ומאוחדים בערכים של
הוגנות, תשובה ושלום
.
שיובל לא בא אלא לאחר חמישים "יובלים קטנים" [חמישים ראשי שנה].
ולא עוד שגם לסוף פני הגאולה כפני היובל - מבחינת פניה של
החברה האנושית :
מחיקת כל עוול והשבת ההוגנות והשלום בין כל ברואיו של הקב"ה..
והכל כאמור קשור גם ברעיון : "התרועה הכפולה" כאמור .
שאין לך מצב של המלכת מלך מלכי המלכים ["רועה העולם"] ודווקא בתנאים של השבת הבריאה לתיקנה הראשון בהחלקת כל הבקיעים החברתיים שיצרנו.......
ובהצבת ייעודה הראשון - אחדות כלל האדם - השווה לכל התורה כולה .
בערך הכפול של : ואהבת לו כמוך - לגר.
וכן ואהבת לריעך כמוך:
המלכת רועה העולם והתאחדות צואנו לכלל אחד .... "יום תרועה" של אחדות בבחינת : "ניצבים כולכם היום לפני ה' אלוהיכם.יום הפותח שנה שלמה של פיוס חברתי, ריעות ואחדות ובה האדם משווה אל מול עיניו את שמו של הקב"ה לבל יודח למעוד בערכי ה'
[ לאמור : יו - בל] בבחינת : שויתי ה' לנגדי תמיד ולכן אני נרתע בל אמעד.......
הנה כי כן יש מה הרבה ללמוד מחיבורם של שניים אלה : היובל וראש השנה.
שלא בכדי גם השופר מוצב בהם כבריח תיכון מכונן. והמחבר לסוף גם שני "שופרות" :
שופר של סיני מחד.
ושופר של משיח מאידך .
הרמזים שהנחנו כאן הם כמדומה,אך ראשיתו של מסע חקר תורני ,בין שניים אלה
וביחד גם עם ערכים אחרים .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)