chiddush logo

תורה ל"א

נכתב על ידי טל סייג, 4/12/2025

תורה ל"א:

 

ה'). - בן חורין – עם התיבות ז"ל * ילד שאתה קורא לעבד נער דע שבן חורין הוא אף למטה ממנו הוא ילד ז"ל (מה שנוהגים לקרוא לבר מינן שהלך לעולמו אחרי שניפטר ז"ל = זיכרונו ליברכה) – שמדרגת בן חורין אי אפשר להגיע אליה אלה תוך שמירה על הילד הקטן שבך שבתוכך, - ששומר על כול עלמין חי אחרת אתה לא שום בן חורין כי נער עם הכוללים חי * חי 324 אך בן חורין ילד * ז"ל ועם הכולל 1629 כפול 2 התיבות של בן חורין משיח עם האותיות 362 כפול ט' יסוד כי (358+4)*9=1629*2=3258 קפא*חי.

 

ועם כול הכוללים 1636 409*4 שהוא בראשוניים מאפס אפסים סייג שגם בן חורין מסויג עדיין סיוגים מסוימים שאותם הוא לא יכול לעבור אחרת ניהייה לו קפא * חי ובלי התיבות 1634 כפול התיבות והכולל של בן חורין העולה שלוש אוכל אלוקים זן אלוקים כי הוא עדיין תלוי בהזנת מקור קיום קומת חיות לאלוקים על כן היסמיך את זה רבנו על עיניין לחם הפנים שהוא עוד לא בתכלית החרות חופש בחירה החלטה רצון כי חרות בתוך חרות לקח לו הקדוש ברוך הוא בבריאת עולמו חרות מייצר הרע וחרות ממלאך המוות.

 

ולניהול עולמותיו התחתונים חרות מייצר הטוב בסוד מוח שליט על הלב ומדור הייצר הטוב הוא בלב על כן למטה נעשית עוולה בילתי מובנת בליבה ובה הלב מבין כי אף על פי שהוא נקי מייצר הרע הוא נקי גם מייצר הטוב שלא הייתה לו שום נגיעה לא מינה ולא מקצתה בזה העץ הדעת ועל כן הוא בחופש חרות בחירה החלטה רצון מעל מלאך המוות ומעל יצר רע ומעל היצר הטוב בסוד מוח שליט על הלב.

 

ואם יעלה בדעתך שכול החלטותיו שמה למטה הם על השכלתני זוהי טעות כי גם השכלתני לא תופס בו תפיסה בסוד השלכת השכלים המוחלטת כי מידות ואימות בטלות לאיב ובאיב שהוא מעל לשכלתני ניהייה החלטה בטעם להנעלה סיתרי טמיר שלא על אופן השכל בכלל ולכן הייצר הטוב הטיבעי בבינה ובה הלב מבין מתרעם על הרוע והרשע והכאב שנעשה בעולם, - אבל אין לו על זה אלה תרעומת.

 

וזה הבן חורין הרביעי מהשכלתנות והשכלים וההחכמה ההבנה והדעת וכול החב"ד והכתר והרצון הלא מהוקצע שבכתר שניהייה בן חורין מיצר הרע והטוב ומלאך המוות וכול השכלים המתלוים לכך אזי הוא ניהייה בן חורין באמת.

 

כי נקט דעת טוב ורע ולפחתים נתן קודם כול לפרוש מייצר הרע על ידי התורה ובינונים נתן לפרוש מחשבונות שמיים של יצר טוב לא מהוקצע ולצדיקים נתן השלכת שכלים מוחלטת של הדעת והבינה והחוכמה והרצון הלא מהוקצע שבכתר והאמונות הלא מהוקצעות שבכתר והתענוג הלא מהוקצע שבכתר והנפש השכלית העכורה מלאה עשנים עד שנעשה זך לחלוטין ולעתיד לבוא אחרי כול עמלם נותן להם החרות ממלאך המוות. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע