chiddush logo

על המוסד - שמע ישראל

נכתב על ידי משה אהרון, 23/12/2025

 בס"ד.


על המוסד - "שמע ישראל".
-------------------------------------------
מוסד ה"שמע ישראל" התגלגל להוותינו  ל"תהומות" של שיבוש ועיוות .
לשמש "מנטרה" למסור את הנפש ובלבד להפגין שה' אחד בעולם...... 
קידוש המוות על פני החיים ובלבד להפגין את האמור.....
 מן פיספוס של ריצת אמוק לסוף הלא פרקטי ולא מעשי מבחינתינו של להוכיח כביכול לעולם שה' אחד....
 בעתיד יתברר עד מה שגינו לעניין זה......
 מסרנו הנפש על "ה' אחד" בטרם עת.
במקום למסור הנפש על החלק האופרטיבי המעשי מבחינתינו .
דהיינו "היות : "ה' אלוהינו. 
ואין ה' אלוהינו, אם אין אנו כולנו ללא יוצא מהכלל כרוכים ותלויים ב"ה' אחד" = אחדות
 ואהבת כלל ישראל.
 כך או כך יהבנו אינו העבר אלא ההווה והעתיד.
 ההבנה , והיחס למוסד זה שגויה מאד כיום.
 רבבות אלפי ישראל קוראים בחיל ורעדה את שמע ישראל .
 ובפועל מחללים את תוכנו ומשמעותו האופרטיבית כאמור. 
כשהם שבויים במסגרות סקטוריאליות המפלגות ומשסעות את העם הזה.
 
"שמע ישראל מתחלק לשלושה רכיבים:
 "שמע ישראל"
 "ה' אלוהינו"
 "ה' אחד"
 [אגב במין הקבלה מסויימת לשלושת הרכיבים של ברכת הכהנים.]

 כשם ששמע ישראל  :"מרותק לקיום "ה' אלוהינו" כך גם הסוף "ה' אחד מבחינתינו צריך להיות מרותק לתועלת והתממשות של  "ה' אלוהינו" .
להשגת אחדות ואהבת כלל ישראל.

החלק האופרטיבי המחייב אותנו  למעשה הוא אם כן, התווך של :
 "ה' אלוהינו". 
אחדות סביב אל אחד [ה' אחד]
[לימים רק משיח יעסוק בתרגום והתממשות :"ה' אחד" ביחס לכל העולם ולכל האדם
 מבחינתינו : כל האנרגיה של מוסד זה צריכה הייתה להיות מתעלת לתווך האמור.
 אחדות כלל ישראל בכל מחיר על מנת שמול : "ה' אחד" 
יהא קודם לכל עם ישראל אחד - מאוחד כ"אחד".
 בלי זה ההיסטוריה נעצרת ומתמהמהת . כפי שחוינו עד עתה.
 
הנה כי כן, כל פעם שמגיעים לפרשיות הסוף של חומש בראשית  שולפים ו"חוגגים" בדרשנות רוויה ומפולפלת על מוסד זה של "שמע ישראל ".
 מדשדשים שוב ושוב את עצמינו לדעת  .
תוך לעיסה חוזרת ונשנית של מדרשים  לא רלוונטיים.
 
אנחנו לא אחראים לגרום להיות ה' אחד בעולם וגם לא למסור את הנפש בשביל להוכיח לגויים שבעיננו ה' אחד בעולם.
 כאמור מוסד זה כל כולו מבחינתינו רלוונטי אך לקדם התווך של : "ה' אלוהינו". זה החזון.

 הנה כי כן טעינו בגדול כל הדורות .
 עת השלכנו יהבנו על :"ה' אחד". תוך מסירת הנפש כדי להוכיח כביכול לעולם שה' אחד ......
 
כאמור במקום לרתום את כל האנרגיה ל"ה' אלוהינו"  - לבניית האחדות והאהבה שתאיר היא את העולם .
 שכפלנו שוב ושוב את העקדה" במסירת הנפש.... [אלפיים שנה איזה : ה' אחד" יצא מזה]
 מנגד האם ראיתם או שמעתם פעם שמאן דהו מסר את הנפש על :"ה' אלוהינו". 
על אהבת ואחדות כלל עם ישראל.
 ההפך, להוותינו, יש שלומי אמוני ישראל כביכול  הנוטשים אחים במלחמת קיום שימותו הם על מזבח קיום ישראל והם ימשיכו "למות" באוהלה של תורה. תוך שמפוררים את העם ומבדילים בין דם לדם . כלומר לשסע ולפורר את עם ישראל יותר ויותר. והעיקר להאריך ב"ה' אחד"
 
"זה ה"שמע" שהקב"ה מבקש שנשמיע לעצמנו :
להדגיש בקול ובפועל דווקא את התווך : של  : "ה' אלוהינו"
ונכוון לאחדות ואהבת כלל ישראל .
בכדי להשמיע זאת לאוזנינו יש להאריך דווא ב"ה' אלוהינו"......
ולא ביומרה הלא רלוונטית לפי שעה  של : "ה' אחד".
   
 זו הסיבה שגם שמע ישראל מחובר ל"ואהבת את ה' אלוהיך" 
 [האות "ו" של ואהבת היא "ו" הריבוי" - לרבות קודם אהבת הריע]
 שללא ואהבת לריעך אי אפשר לעולם לאהוב באמת את ה'.
 
כאמור הסוף המיוחל של :"ה' אחד בעולם" - הוא כלל בתחומו ובסמכותו של משיח .....
אלא שבמצב הקיים בו אנו טועים ותועים לעולם לא נגיע לשלב זה ולביאת המשיח, 
בלוא מיצוי מלא של התווך : "ה' אלוהינו". 
של יצירת חבק המאחד את כולנו באהבה - זה מה שמבקש ומייחל הקב"ה יותר מכל......
 מכאן אחיי תדגישו ותאריכו את התווך : "ה' אלוהינו" להפנים עיקרו של מוסד זה של : "שמע ישראל ולא את הסוףהיומרני והבלתי רלוונטי לפי שעה כאמור 
 ה' אחד בעולם -איננו רלוונטי לנו כיום. קודם ה' אחד בעם ישראל
 זכרו תולדתו של מוסד זה בא כחלק מצוואתו של יעקב טרם הסתלקותו . 
הוא שראה מה מחוללת  השנאה בין אחים ועד גלות מרה,  ביקשמבניו לממש כאמור את "שמע ישראל" אך באחדות ובאהבת כלל ישראל נקודה.
 "הנותן"
 ו"האומר".

משה אהרון.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע