chiddush logo

הִקָּבְצוּ וְשִׁמְעוּ בְּנֵי יַעֲקֹב -שיחת מוסר לפרשת ויחי-תשע"ה

נכתב על ידי dvir45, 2/1/2015

 

"הִקָּבְצוּ וְשִׁמְעוּ בְּנֵי יַעֲקֹב" 

בפרשת השבוע, פרשת ויחי, אנחנו קוראים על ימיו האחרונים של יעקב אבינו ועל קבורתו בארץ כנען. בבואנו ללמוד את פרשה זו אנחנו באים עם צפייה שיעקב אבינו יתנהג כרוב בני האדם בימיהם האחרונים לדוגמא במקום העבודה שלהם או בכל מקום אחר, ויבקש לסיים באקורד נעים. אך אנחנו מגלים במהלך הפרשה שיעקב אבינו ממש חורג מדרך רוב הארץ ועושה מעשים ואומר דברים אשר מעוררים סימני שאלה.ראש הישיבה, הרב יואל מנוביץ מבקש לראות דרך התנהלותו המפתיעה של יעקב אבינו בימיו האחרונים כיצד עלינו כבניו צריכים לנהוג בחיינו האישיים בישיבה ובחיינו כעם.עם ישראל.    

לשמיעה או לצפיה לחץ כאן. להורדה בכתב לחץ כאן.

- השבוע ב'מפגשים בשביעית' שמענו שיחה לקראת צום עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי. השיחה  הועברה מפיו של הרב צביקה וילנר, בוגר הישיבה, ממכון "שם עולם'''. מכון זה עוסק בחקר השואה וזכורנה אך בשונה ממכונים אחרים חשובים העוסקים בנושא זה, מכון זה מתמקד בהתמודדות האמונית והערכית של היהודים באותה תקופה אפלה. בשיחה  נחשפנו למכתב אשר הותיר אחריו אחד מהנספים במחנה ההשמדה מיידנק, מכתב אשר חפן בתוכו את המורכבות האמונית והערכית שאותו אדם היה שרוי בתוכה.
- ישנה תוכנית של תלמידים בגילאי תיכון מקיבוצים דתיים, בדרך כלל בכיתות י"א, אשר במסגרתה תלמידים נוסעים לישיבות לתקופה קצרה על מנת שייחשפו לעולם הישיבה וללימוד התורה. תוכנית זו פעלה בישיבות רבות בצפון כמו ישיבת מעלות וקריית שמונה, ותוכנית זו אינה פסחה על ישיבתנו. במסגרתה, אנחנו מארחים בישיבתנו במהלך שלושת השבועות הקרובים חמשה חבר'ה מקיבוץ שדה אליהו אשר משתתפים בלימוד הישיבתי דרך שיעורים הקיימים ולימוד בחברותות, ואף זוכים לשיעורים מיוחדים להם המועברים להם על ידי רבני ותלמידי הישיבה.
 

שבת שלום!
בית ישיבת הגולן

שיעורים אחרונים באתר:

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה