chiddush logo

שני מסלולים בהמלכת ה' - קצקצר וקולע

נכתב על ידי תורתך_שעשועי, 30/8/2020

**סיכום קצר מתוך שיעור של הרב יגאל שנדרופי ראש ישיבת ישועת מרדכי**


אם נתבונן בברכת קודשת היום והמלכויות - ניראה שמופיעים שם שני מסלולים של המלכת ה'. בהתחלה מודגשת בעיקר המלכת ה' דרך הקשר של עם ישראל עם ה' - מתוך שמתגלה מלכות ה' עלינו - היא מתפשטת על כל העולם "וּבְכֵן תֵּן כָּבוד ה' לְעַמֶּךָ... שִׂמְחָה לְאַרְצֶךָ וְשָׂשׂון לְעִירֶךָ, וּצְמִיחַת קֶרֶן לְדָוִד עַבְדֶּךָ, וַעֲרִיכַת נֵר לְבֶן יִשַׁי מְשִׁיחֶךָ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ". לעומת זאת בחלק המלכויות בעיקר מודגשת המלכת ה' דרך כל העולם, "וְכָל בְּנֵי בָשָׂר יִקְרְאוּ בִשְׁמֶךָ... יַכִּירוּ וְיֵדְעוּ כָּל יושְׁבֵי תֵבֵל כִּי לְךָ תִּכְרַע כָּל בֶּרֶךְ תִּשָּׁבַע כָּל לָשׁון... וִיקַבְּלוּ כֻלָּם אֶת על מַלְכוּתֶךָ...מְלךְ עַל כָּל הָעולָם כֻּלּו בִּכְבודֶךָ, וְהִנָּשֵׂא עַל כָּל הָאָרֶץ בִּיקָרֶךָ".

אלו שני מסלולים - מצד אחד אנו הבנים של ה' והוא חפץ להופיע את מלכותו דרכינו לכן אנו מבקשים שימלוך עלינו ומתוך כך על כל העולם. ומצד שני אנו מסתכלים רק על מלכות ה' כביכול אנו לא חושבים על עצמנו ורק רוצים את מלכות ה' ולא מתרכזים בהופעתה עלינו אלא על עצם העובדה שלכל העולם ימליכו עליהם את ה'.

הדבר דומה לנאמר במסכת ברכות על כך בתפילין של בני ישראל כתוב השבח של ה' ואילו בתפילין של ה' כתוב השבח של בני ישראל, "א''ר אבין בר רב אדא א''ר יצחק מנין שהקב''ה מניח תפילין שנאמר 'נשבע ה' בימינו ובזרוע עוזו'... ובזרוע עוזו אלו תפילין... אמר להם הקב''ה לישראל אתם עשיתוני חטיבה אחת בעולם ואני אעשה אתכם חטיבה אחת בעולם אתם עשיתוני חטיבה אחת בעולם שנאמר 'שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד' ואני אעשה אתכם חטיבה אחת בעולם שנאמר 'ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ'" (ברכות ו.).

אלו שני מסלולים שאנו צריכים לבנות בנפשנו - רצון לגילוי כבוד ה' דרך עם ישראל וגילוי כבוד ה' דרך מלכותו על כל העול כולו.

נשזכה ללמוד תורה מתוך מבט של גאולה, להתבונן במציאות מתוך מבט של גאולה - לראות את ההשגחה שבכל דבר שקורה בעצם הגאולה מתקרבת יותר ויותר ולבנות בתוכנו רצון לגאולה השלמה, והמלכת ה ' על כל העולם ועלינו.


*** ישיבת ישועת מרדכי היא ישיבה לבחורים אוהבי תורה ועשייה.

ישיבה תורנית ומשפחתית עם חיבור לתורת ארץ ישראל. 

- מסגרת שהיא מחוץ למסגרת 

סרטון תדמית:

https://www.youtube.com/watch?v=UO3xCgBUOEY

טלפון לפרטים מזכיר הישיבה : 

פינחס בן חמו - 0545770853

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע