chiddush logo

היתרונות של מכונת כביסה פתח עליון

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/10/2020

כולנו מכירים את מכונת הכביסה עם הפתח הקדמי, אולם בשנים האחרונות נחשף בחנויות החשמל למכונות בעלות פתח עליון שמיד מעלות את המחשבה  – איך לא חשבו על זה קודם? בעיקר בכל הנוגע לנוחות שימוש. מכונות כביסה בעלות פתח עליון הן מכונות יותר צרות ממכונות עם פתח קדמי והן מצליחות ליהנות ממעמד ייחודי בשוק מכונות הכביסה בכל העולם וגם בארץ. הסיבה לכך נעוצה בעיקר שבהרבה דירות, לרבות באלו שנבנו בכמויות גדולות בקום המדינה, לא היה בכלל חיבור התקנה מיועד למכונת כביסה אלא אם כן, היא הייתה מכונה צרה. לכן עד היום מכונות אלה יכולות להתאים למידותיהם של בתים רבים של סטודנטים ודירות קטנות בערים המרכזיות. במאמר זה נרחיב על השיקולים בבחירת מכונת כביסה לצד היתרונות של מכונת הכביסה עם פתח עליון.

בחירת מכונה בהתאם לגודל המשפחה

מספר האנשים אותם תשרת המכונה, הוא בהחלט שיקול ראוי, ובהתאם לזאת נכון יהיה להגיד שברוב מכונות הכביסה בעלות פתח קדמי, הנפח שלהן גדול יותר ויתאים למשפחה גדולה במיוחד שצריכה לכבס בין חמש עד לעשר קילו כביסה. נתון זה יכול לתרום בהחלט כשמדובר במשפחה עם לפחות שלושה ילדים קטנים בבית. אולם במקרה ומדובר במשפחה מצומצמת יותר שיש לה כביסה שמגיעה לחמש קילוגרם מדי יומיים בממוצע, תוכל להסתפק בהחלט במכונת כביסה עם פתח עליון.

תנאי מידות החלל

אחד היתרונות שכבר ציינו בתחילת המאמר, הוא הגודל של מכונת הכביסה עם הפתח העליון שמאפשר להכניס את המכונה בחללים קטנים ולעבור דרך מעברים צרים בקלות ובנוחות. ובמקרה שאין חלל פנוי יתר על המידה, מכונת כביסה עם פתח קדמי עלולה להוות חיסרון, שכן, היא רחבה יותר ומידותיה יותר גדולות. בשל כך, היא תתפוס מקום רב בחלל, ולכן יש לבדוק בקפידה את כל המידות של המקום בו המכונה אמורה להיות מוצבת. במקרה הזה גם חשוב לא לשכוח לבדוק שיש מספיק חלל פנוי לחיבור של צינור המים פנימה ולניקוז החוצה, מה שגם מגדיל את המרחב לו אנו  זקוקים. גם אם המידות החיצוניות של מכונת כביסה עם פתח קדמי מתאימות לחלל, יש עוד נתון שצריך לשים לב אליו והוא המרחב שדלת המכונה תופסת בזמן שהיא תפתח הצידה וכך תיצור הגבלת מרחב.

נוחות פיזית שלא ניתן להתעלם ממנה

גם כאן, אם נחזור לתחילת המאמר, הזכרנו את המחשבה שמיד עולה לכל אחד בראותו מכונה עם פתח העליון - הקץ להתכופפות!  שיקול לא פחות חשוב הוא הבריאות שלנו. אנשים רבים יכולים לסבול ממנעד של בעיות אורתופדיות, מכונה עם פתח עליון לא תדרוש מהם להתכופף ולעשות תנועה שמקשה עליהם לפחות פעמיים ביום. על כן, חשוב להתחשב במצב הגוף ובמגבלותיו ולבחור מכונת כביסה עם פתח קדמי שתקל עליכם ותשדרג את איכות חייכם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע