chiddush logo

ניקוי בקיטור – להיפטר מכתמי השמן אחת ולתמיד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 22/11/2020

 ניקוי בקיטור הוא פעולת ניקיון של משטחים מחומרים שונים, על ידי אנשי מקצוע. ניקוי בקיטור מתבצע בעזרת טמפרטורות גבוהות, ובעל תוצאות אפקטיביות במיוחד. אז מהו בדיוק ניקוי בקיטור, מי מבצע אותו, ואיך נדע שהגיע הזמן להזמין ניקוי בקיטור?

 

ניקוי בקיטור

ניקוי הוא למעשה הזרמה של קיטור בלחץ גבוה, שיכול להגיע עד 4000 אטמוספרות. הניקוי מתבצע באמצעות מכונת לחץ, בעל גוף חימום שמחמם את המים לטמפרטורות של עד 400 מעלות. השילוב בין הלחץ החזק והמים בטמפרטורה גבוהה, מבטיח שגם הלכלוך העקשן ביותר, יעלם מהמשטח. המכונה מסייעת להתיז את הקיטור הלוהט, ומאפשרת ניקוי של כתמים קשים במיוחד שיש להמיס תחילה בחום גבוה.

 

איך נדע שהגיע הזמן להזמין ניקוי בקיטור?

ניקוי בקיטור, הוא טכניקה שמתאימה לרוב לאזורים תעשייתיים, בתי חרושת, מוסכים, ואזורים שחשופים לכלוכים יותר כבדים. גם כשמדובר בניקוי ביתי, אפשר להשתמש בטכניקה זו, אך תהיו בטוחים שאנשי המקצוע ידעו להתאים את שיטת הניקיון לצורך, ולסוג המשטח. קיימים סוגי ניקיון רבים, כמו ניקוי בלחץ מים, ושימוש במגוון מכונות וכלי עבודות ייעודיים.

 

ניקוי בקיטור - משטח אבן

חשוב להבין, שכל משטח דורש טיפול אחר מחברו, זאת על מנת למנוע נזקים, סדקים והתקלפויות. כשמדובר במשטח אבן, ניקוי קיטור יכול להיות יעיל במיוחד, בשילוב עם חומרי ניקוי מתאימים במידת הצורך. הקיטור יסייע להפריד את השמן ממשטח האבן, ולהחזיר את המשטח לימים היפים שלו.


 קרדיט תמונה:  depositphotos.com

מה היתרונות של שיטת ניקוי בקיטור על פני שיטות אחרות?

 

·         אפקט מבריק – כאמור, ניקוי בקיטור יכול להחזיר כל משטח בלוי לימי הזוהר, ולגרום לו לנצוץ כאילו הוא בפרסומת לריצוף. בזכות הניקיון העמוד של המשטח, הוא נראה כמו חדש, ומאפשר מראה מרענן ונקי.

 

·         חיטוי מלא של המשטחים - ניקוי בטמפרטורות גבוהות מסייע לקטול חיידקים אחת ולתמיד. ניקיון ביתי אכן קוטל את רוב החיידקים, אך הטמפרטורות הגבוהות של 400 מעלות מבטיחות חיטוי מלא למשטח.

 

 

·         ללא חומרים כימיים – בניגוד לניקיון עם חומרים כימיים ורעילים, הניקוי בקיטור מתבסס על מים רותחים בלחץ גבוה, ואינו מזיק לסביבה. בנוסף הוא אינו מזיק לעובדים שנושמים את האדים, לעוברי האורח, או לדיירי הבית. כשמדובר על ניקיון בסביבות כמו בתי חולים, גני ילדים, או אפילו בניין מגורים, זו תמיד תהיה האופציה העדיפה.

 

ניקוי בקיטור לא מתאים לכל משטח

על מנת שלא לבצע נזק, חשוב לבחור בבעל מקצוע שיודע מה הוא עושה. משטחים עדינים למשל, לא יוכלו לשאת לחץ של 4000 אטמוספרות, והניקוי עלול לגרום להם לנזק. בעל מקצוע ידע להתאים את סוג הניקיון האופטימלי לכל משטח, כדי לגרום לו להיות הכי נקי שאפשר, מבלי לגרום לו נזק.

 

בטיחות לפני הכול

כשאנחנו קובעים ניקוי בקיטור, כדאי לוודא שבעל המקצוע שומר על כללי הבטיחות. למשל, אם אנחנו מבקשים לנקות את הגישה לבית שלנו, או את החנייה, חשוב לוודא שבעל המקצוע שומר על ההנחיות, ומקפיד שלא לסכן עוברי אורח. השילוב של הטמפרטורה הגבוהה עם הלחץ עלולים להיות מסוכנים בידיים הלא נכונות, ולכן יש להקפיד לגדר את האזור, ולעשות זאת בשעות בהן אין תנועה רבה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע