chiddush logo

לימודי מקצועות קודש - התעשייה שגדלה בשנים האחרונות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 29/7/2021

מקצועות הקודש הן למעשה תעשייה מיוחדת של ממש והיא זו שמפרנסת הרבה מאוד אנשים. זאת בגלל שמעגלי החיים שלנו משיקים ונתקלים בהרבה מאוד צמתים בהם אנחנו זקוקים לשירותי הדת השונים.

מהם הצרכים של האדם הדתי?

כל יהודי ירא שמים זקוק לסופר סת"ם שיכתוב עבורו מזוזות אותן הוא יוכל לקבוע על כל פתחי הבית. כל אחד צריך זוג תפילין להניח בכל בוקר, התפילין דורשות עבודה של כמה וכמה אנשי מקצוע. אם זה סופר סת"ם שאמור לכתוב את הפרשיות של התפילין ואם זה איש מקצוע שיכין את בתי התפילין. כך גם זקוקים היהודים לספרי תורה, כדי לקרוא מתוכם בבית הכנסת. כך גם עם מגילות אשר אלו חייבים גם כן להיעשות על ידי אנשי מקצוע ועל פי דרישות ההלכה.

יהודי גם חייב שיהיה בעירו מוהל, שימול כל תינוק שייוולד. כך גם עם משגיח כשרות שישגיח על מוצרי המזון השונים ועל קיום כל ההלכות והמצוות הקשורות לתרומות ומעשרות, לשמירת שמיטה, טבל וערלה וכן הלאה.

מקצוע קודש נוסף זו השחיטה. מלאכת השחיטה אף היא מורכבת מאוד והיא דורש הרבה מאוד ידע מקצועי לצד ציוד מקצועי ואיכותי.

ברור אם כן כי בכדי לרכוש ידע בכל מקצועות הקודש הללו, חובה ללמוד ולהיערך למבחנים מקיפים ומחייבים.

זה בדיוק מה שאנחנו באקדמיה התורנית מציעים לכם ועושים.

התעשייה גדלה והאפשרויות מתרבות

אז האמת היא שבעבר היו הרבה פחות אנשי מקצוע בכל התחומים הללו של מקצועות הקודש. זה די סיפק את הצרכים, היות והאוכלוסייה הייתה קטנה יותר וכן אנשים הסתפקו בפחות בחיים הגשמיים. זה השפיע על צרכים רוחניים בכמויות קטנות יותר. למשל, בית קטן צריך פחות מזוזות מבית גדול. כך גם מבחינת המזון, היה פחות היצע ואנשים גם אכלו פחות.

התוצאה הובילה לכך שהדרישה לאנשי מקצוע בתחום שירותי הדת גם הייתה נמוכה יותר.

כדאי ללמוד מקצועות דת

אז למי שמחפש עבודה בתחומי הדת והוא מעוניין להכיר טוב יותר את התחומים השונים, מוזמן בהחלט לבוא וללמוד קורס מקצועי ומיוחד העוסק באחד מהתחומים הללו.

כך הוא יוכל לרכוש מקצוע שהוא ממלא את העובד בו בהרבה מאוד סיפוק בעקבות עשייה של מצווה. הוא ייהנה מעבודה שיש לה הרבה מאוד ביקוש ובעיקר הוא יבצע עבודה שככל רגע בה היא מצווה גדולה.

ברור שעבודות מהסוג הזה ממלאות את האדם בסיפוק רב.

המכללה התורנית עומדים בביקוש

בגלל שיש כל כך הרבה ביקוש למקצועות קודש, לקחנו על עצמינו במכללת מכון עליה, להעניק לכל מי שמעוניין ליהנות מעבודה קדושה, את כל הכלים המקצועיים הנדרשים לו. כך שהוא יוכל בהמשך, לאחר שיסיים את הלימודים בהצלחה, להשתלב בעבודה מאתגרת ומספקת שגם שכרה בצידה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע