chiddush logo

התחלה חדשה – טיפים לקראת תחילת שנת הלימודים

נכתב על ידי התחלה חדשה, 4/8/2021

שנת הלימודים מתחילה בקרוב. 

רציתי להציג (ממש בקיצור) מספר טיפים שיכולים לגרום לשנה הזאת להיראות יותר טוב גם לילדים וגם לכם:

-          קשר

-          מבט חיובי

-          סמכות

-          האינטרס שלי


קשר – חשוב מאוד להיות בקשר עם המחנך, וגם עם כל המורים שמלמדים בכיתה. ליזום "שיחת הכירות" בתחילת השנה ואח"כ להתקשר ולהתעניין בטלפון או לפחות בהודעה – פעם בשבוע. אל תחשבו שזה "מעמסה" או הטרדה – היחס הסדיר והתקין בינכם לבין ה"מערכת" יוצר סוג של "ערוץ תקשורת" פתוח, שיכול למזער באופן ממשי בעיות לימודיות והתנהגותיות כשהן עוד בתחילתן.  

כאשר הילד רואה שההורים שלו מתעניינים בנעשה בכיתה הוא מרגיש שהלימוד שלו חשוב בעיני ההורים וירגיש יותר ששווה לו להשקיע.


מבט חיובי – בכל סיטואציה חשוב שיהיה לנו מבט חיובי – קודם כל על הילד, לדעת שבעומק יש לו כוונה טובה אבל כנראה שמשהו מפריע לו או שיש לו קושי שהוא לא יודע להתמודד איתו (וצריך לדעת איך לכוון אותו נכון).

אבל יחד עם זאת צריך גם מבט חיובי על המורה, גם לו יש כוונות טובות וגם הוא מנסה לעשות את ההכי טוב במסגרת האפשרויות. אני לא אומר שצריך להצדיק את המורה, אלא לבוא בגישה חיובית – של רצון להתקדם ולקדם את ילדכם (ולא דיבור של האשמה), כאשר אני בא מתוך עין טובה כלפי המורה – בע"ה השערים ייפתחו יותר בקלות למציאת פתרון. לא לוותר על הרצון למצוא פתרון אבל גם לא להיכנס למקום של מאבק אישי או הימנעות מקשר.


סמכות – צריך להשתדל מאוד לא לשבור את הסמכות של המסגרת החינוכית לא במעשים ולא בדיבור. יכול להיות כאן רווח זמני קטן עם הפסד משמעותי לטווח ארוך, אם הילד שומע בבית ביטויים שליליים על המלמד שלו או על כל המערכת, הדבר מאוד יקשה עליו להישמע לכללים ויכולים להיגרם סיבוכים נוספים. זאת ועוד, המשמעת "החיצונית" מאוד חשובה לבניית המשמעת הפנימית אצל הילד שהיא מהווה את היסוד של ההתמודדות של הילד עם אתגרים בגיל ההתבגרות ובכל החיים.


האינטרס שלי – כל אחד צריך לשאול את עצמו – מה הכי יקדם את הילד שלי? – אם יהיה לי קשר פתוח עם המלמד והמורים, אם יהיה לי מבט חיובי, אם אתייחס בכבוד לסמכות. אני עושה את כל הדברים האלו כי אני מאמין שזה יקדם את הילד שלי ויבנה לו אישיות חזקה וטובה. אם אני חושב שהצעד שהמחנך נקט לא נכון אני לא חייב להסכים איתו ואני יכול לדבר איתו על כך באופן מכובד וללא ידיעת הילד. לפעמים אנחנו יכולים להיכנס לסוג של "סערת רגשות" חשוב כל הזמן לזכור מה יעשה לילד הכי טוב – מה יבנה אותו לאורך זמן – ולפעול מתוך המקום הזה.



כתבתי מאוד בתמצות מי שרוצה הרחבה, מי שלא מסכים איתי או שצרך עזרה ספציפית מוזמן לפנות אלי בשמחה 


פינחס גינזבורג, מטפל רגשי (תורני) 

אם אתה חווה התמודדות עם: 

- לחצים, תסכול, כעס, דיכאון 

- רווקות מאוחרת 

- ביטחון עצמי 

- ברור כיוון בחיים 

- התמכרויות. 

מוזמן לפנות אלי (לגברים בלבד) דיסקרטיות מלאה!

 0509-251467 או לשלוח SMS אפשר גם במייל [email protected]

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע